söndag 9 januari 2011

En glimt av hallen.

Januari månad, tiden går så fort.
Och i morgon blir man också 1 år äldre, fast jag blir ju inte äldre än 25 om det skulle vara nån som undrar ;)


Har pysslat lite här hemma idag, jagat dammråttor och flyttat på lite saker som många andra också gör när det känns som att det har stått för länge på samma plats ;).
 Denna byrå köpte vi från IKEA med "Fyndis" loppis pengarna jag fick in innan jul, eller en del av dom pengarna. Behövde nån mer förvaring i hallen och denna fick d bli. Sagt och gjort så skickades pengarna med gubben när han skulle dit och köpa inredning till garaget innan jul =)


Lite mer av våran hall, lådan under trappen skickade jag också efter när Anders var till Happis, där får barnen ha sina dagis väskor så slipper man se dom liggandes på golvet hela tiden.
Snyggt och enkelt att städa och hålla koll på vars allt är =)
Trappen bytte vi ut när vi renoverade här hemma. Tidigare har det vart en med stängda steg, mörkt och trång har hallen känts. Men med en öppning till vardagsrummet i hallen och en trapp men öppna fotsteg vart det ljust och fint =)
Vi har även bytt taket, tapeter, stolpen, golvet mm..

 Hyllan under trappen fick sig en omdekorering ;)


Mitt Olivträd har fullt med oliver, och nu börjar dom bli lila och mogna,
Men jag törs inte smaka på dom, och för den delen gillar jag absolut inte oliver ;)


Jag fick av Helena söta små hjärtan, tygpåsar och en girlang med massa små vimplar på i Julklapp =)
Dom har fått komma upp på lite olika ställen, här är bla det ena hjärtat.


Pyntade om i köksfönstren också när julen åkte för nån dag sen, jag orkade inte med att se d mer, så på Nyårsafton åkte granen och all jul. Men gardinerna i köket tog jag bort på trettondags afton, och hängde upp dessa i stället. Vårligt och fint, men en hel del meckande så fick jag gardinerna lite mindre skrynkliga..dom gick som inte att få helt raka. Men sen har jag 3st i detta hus som är och river mer eller mindre i gardinerna så det kvittar om man stryker dom eller inte =(


Jag köpte så fina mugrönor som jag sen lindat upp på bågar, har vart ganska less på allt var murgröna heter här tidigare, men nu så kändes det som att det kan få flytta in 2st igen hemma hos mig =)


Här är den ena tygpåsen som jag fick av Helena i julklapp, dom är som söta och man få en känsla av våren/sommaren för en stund när man ser blomman i sin påse =)

Jag väntar hem en beställning från Jotex med hissgardiner och även längder, men dom hissgardinerna jag skulle ha i köket kommer inte fören tidigast 25 mars, och jag som ville ha dom nuuuu, men den som väntar på nått gott, väntar väll aldrig för länge.

Nepp, nu ska man sova. i morgon är det en ny dag med en början på mitt 25år i livet (läs 31)

Kram

2 kommentarer:

  1. det klarar du ju fint på egen hand, vad duktig du är att sporta, blir trött bara jag tänker på det, men jag har faktiskt hunnit med en prommis idag jag med=) cs

    SvaraRadera