onsdag 22 juni 2011

Juni

månad är snart slut, tiden rusar fram och dagarna bara far.
Lönen kommer in på kontot igen och jag som inte hunnit göra mig av med den "gamla" än..
Men det kommer gå åt, för är det nått som rullar är det kronorna =S
På fredag är det Midsommar och allt vad som där hör till, men våran midsommar är som alltid väldigt lugn och inga fester för våran del. Utan bara umgås med familjen och äta gott =)


Min fösta Brudbukett för sommaren, Helena hade fullt upp så jag fick rycka in och göra en.
Men det är ju tur att man kan ;)


Ganska söt med creme och ljus rosa rosor, med lite grönt mellan och sen hjärtan på tråd.
Ser ut som att det blir nån till, för hon går ju på semester efter i morron,
så jag kanske får lägga ut en eller två bilder till =)
En annledning till att göra ett inlägg på bloggen kanske? ;)
Iband kan jag ångra valet av färg på min brudbukett, i den hade jag creme rosor och mörkröda.
Men då tyckte jag att det var fint och vi hade även det som tema..
Nå ja, gift är jag och det går inte att backa bandet ;)


Annars har jag varit hemma i början av veckan för att lilleman blev sjuk. Feber och snorar.
Men han är i mycket bättre form nu, men fick ledigt i dag och i morron från dagis så han kan kurera sig ordentligt inför nästa vecka då dom är sista veckan på dagis, sen lediga i 4 veckor =)
Sen har jag vart risig ganska bra länge nu, och i helgen fick jag åt bihålorna, eller på höra sidan har jag haft sån värk, så det vart inte många timmars sömn natten mellan sön-mån.
Så jag och lilleman har haft sjukstuga tillsammans, men hade inte lilleman vart sjuk så hade jag bitit i det sura äpplet och masat mig till jobbet..är ganska tjurig ;)


För gummans del är det sista dagen på dagis för alltid nästa vecka på fredag. Sen efter sommarledigheten så är det fritids som gäller för gumman och det blir i Kalix. Känns ganska motigt att sätta in henne där ensam, men vad ska man göra. Skulle vilja "skola" in henne där men det ska nog gå bra.
Sen idag fick gumman nått konstigt, hon är och har fått flunsa hon med =(
Hon hostar och kraxar, men vid matbordet pep och klagade gumman på huvudet och magen, sen efter en stund började hon hacka tänder och skaka, fick en massa gåshud  å sen kräktes hon.
Men senare var allt som vanligt igen?!?!?
Hon är fortfarande förkyld och inte alls i form men det måste ju ha vart nå med nå feber eller liknande, eller migrän av nå slag när hon fick så ont i huvudet =(
Min lilla hjärte gumma <3

Nu ska jag date John Blund, för i morron är det jobb. Dock enda dagen i denna vecka.

Kram

2 kommentarer:

  1. ok, men vi ser ju vilken dag vi tar det då...=) jo man kan ju komma förbi utan att det är någon som fyller år=)

    SvaraRadera