tisdag 27 januari 2009

LEDIG


Idag har vi varit ledig jag och gumman.

Har inte känt mig helt i topp och är ganska trött nu också, men ändå sitter jag vid datorn och surfar runt fast klockan snart är 23...hm..när man i stället skulle ta och lägga sig.

Har åkt på en liten förkylning, hostig, snorig och rösten är lite ansträngd..men annars är jag OK.

Gumman har inte vart så besvärlig idag som hon ibland kan vara, hon har lysnat med ett öra i stället för inget idag :) alltid nått!

Men vi har ett litet problem, hon kissar på sig :( och det är såååå frustrerande. Hon har kissat på sig från mycket till lite nu under en hel veckas tid minst och flera gånger! vet inte vad jag ska ta mig till..huga, är så jobbigt och påfrestende :(

Annars så är hon som vanligt..på gott och ont ;)

Fick höra igår att hon hade varit Forcerad och stressad hela dagen (eller hur d nu stavas) av ena dagisfröken, den enda som säger saker om Amanda..

JA HAPP! tränkte jag..å vad betyder d???? det är bara ena fröken som påpekar om Amanda, att hon har konsentrations svårigheter, att hon vart grinig, trött, jobbig..mm..mm..mm
Inte nu varje dag jag får höra d, men d är alltid nått varje vecka :(

Ganska ledsamt att bara få höra sånt från en fröken..man börjar ju undra om det bara är hon som vågar säga hur det verkligen är, eller om det är bara hon som säger så.

Jag nästan vill undvika att prata med henne för jag tycker det mest kommer klagomål från hennes håll.

Förra veckan klagades d åter igen ang Amandas tider..eller om den tiden hon kommer senare. Detta sovande hit och sovande dit, om kvartar hit och kvartar dit.. Sen brikar jag inte visa om jag blir irriterad eller brukar väll som bara svälja jämt, men dom säg nog att jag vart irriterad för dom var två mot mig om så fjånig sak. är hon för sent till vilan får hon väll vara vaken tycker man..men men..Det är alltid nått känns det som :( skulle jag kunnat hade jag tagit och haft henne hemma, men så ser ju inte verkligheten ut så det är bara att gilla läget.

Ang konsentrationssvårigheterna..så kan jag tycka att hon inte kan ha gå grava om hon nu har d, för hon satt idag och spelade på sin dator och plöttsligt började det spela musik! Hm...?
Då hade gumman klickat sig in i Total Commander och klickat sig fram till media fliken och satt igång musik, dock ingen bra låt..men i alla fall ;) ganska klurigt att klicka sig dit även för en annan ;)

Sen kan hon ju en massa annat som hon kan konsentrera sig på och göra soom lägga puzel för strörre barn som ha mer än 50 bitar, hon är en hejare på memory, kan räkna när hon inte svammlar, kan läsa sitt namn mm.. men hon är en sprallig liten flicka med massa spring i benen, men hon kan också göra saker utan att fladdra iväg.
Så som alla säger om mig..och ja..inte vet ja! men det har ju blitt nån slag människa av mig också ;)

Annars så är det som vanligt, ÄLSKAR min gumma och gör allt för henne. Skulle jag kunna skulle jag ta ner månen. Man vill ju göra allt för sina barn, allt för att dom ska ha det bra.

Svåraste i mitt liv är att vara en bra förälder och kunna uppfostra gumman på bästa sätt. Man tar lätt till den höga rösen och försöker gorma sig ur en situation, men som alla vet.. fungerar det ju INTE! Även fast det är det mest påfrestande i mitt liv att uppfostra en liten 3-årig tjej med SUPER hård egen vilja, så skulle jag aldrig villa vara utan d heller...sen hon kom in i mitt liv så vill jag att hon skall vara här för att stanna. Trotts all trotts och motgångar i livet, så vänder det fort och livet fylls med sol och glada skratt :)

Nee..mina vänner!

Nu ska jag tänka på refrängen..

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar