fredag 30 januari 2009

Lite av varje!

JA happ..Fredag igen, men denna fredag är inte lika kul som andra för i morron jobbar man..SUCKAR! känns ganska jobbigt att fara och jobba men det är ju roligare när man har Helena där också ;)
Gumman har vart riktigt duktig i dag, inget kisse liss i byxan, hoppas det håller i sig nu för det är ganska jobbigt annars. Men det är nån slags protest mot nått, men mot vad har jag ingen aning om. Jag vill bara att det slutar för man kan bli galen, det finns ju nog mycket att tvätta utan att nån skall kissa ner sig hela tiden.

Livet är annars ganska som vanligt, man jobbar, tjorvar med gumman, ser gubben bara 10 min om dagen, äter och sover. Klämmer ju in lite träning mellan varven och en stund vid datan och tvn kommer också in i programmet. Ganska så tråkigt liv, men det finns som inte tiden till så mycket annat än vardags livet, familjen och jobbet. Som en vanlig dag ser ut för dom flesta helt enkelt!

Jobbat en längre dag idag,så vi har unnat oss Pizza till middag, tjatade lite om att vi skulle äta den också ;) anledningen till att det blev en åizza var för jag ides bara inte laga nån middag, å så det blev d. Onyttigt som bara den, men lite som gott i alla fall ;) Godare före en efter :(

Gumman fick en sen julklapp av min faster..vars pappa sa att det var från Amandas kusin..Hm..vet inte hur nyvaken min pappa var just då?
Han tänkte nog inte alls...typ! han kan komma med konstigheter ibland, han börjar ju bli gammal och aningen gaggig nu ;)
Det var i alla fall ett puzzel med 100 bitar, med lite hjälp så kunde gumman lägga puzzlet.. duktig liten skit säger jag bara. Man blir ganska imopnerad över hur duktig gumman är på vissa saker.
Hur hon kan se vars bitarna skall sitta, det är ju inte alltid så att man ser vad som är för motiv på alla dom små bitarna heller..så jag är ganska så imopnerad.
Medans hon höll på att lägga d så visade både jag och mommo olika bitar och efter ett tag så gumman
-Mamma...lugna dig nu! och visade med händerna att man skulle sakta ner ;) sen var det mommos tur att få sig en tillsägelse när gumman tyckte det gick för fort ;)

I morron mendans jag är på jobbet ska gumman vara hos mommo och moffa en stund, Anders ska ju som vanligt göra nått så han inte kan vara med gumman.
Han gör nått alla andra kvällar som jag inte har nått inbokat..så ja! man kan ju som säga att det är enbart vardag i vårat hus, inget romantiskt synes på flera mils avstånd..så är d!
Nu i kväll är han på gymmet och tränar för att han inte kunder fara på morron..och jag kan väll inte klaga på d kanske men allt annat som alltid ska göras..SUCK!
När jag och Anders var och lunchade idag så konstaterade jag att vi har snart varit gifta i 5 år och snart varit tillsammans i hela 10år..JA jisses! tiden går verkligen fort.
10ÅR! Fatta, det är ganska så länge..Nå det beror på vad man jämför med ;) och några år till kommer det väll att bli...tror jag i alla fall

Nepp..nu ska jag slänga min i soffan för att jäsa lite innan sängen och den nya arbetsdagen kallar.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar