lördag 22 maj 2010

vit om fingrarna..

Nu försöker jag få inspiration och orken att göra nått kreativt här hemma och det största projektet är att göra om ena rummet på vindan till ett rum åt gumman och sen att göra om hennes gamla rum nere till Oscar, så jag har lite att stå i. Igår så målade jag bokhyllan ett sista varv som jag bestämde ska få vara i gummans rum. Sen två hyllor som gumman ev också ska få ha i sitt rum. Sen ar jag rivit bort tapeten som fanns där och ska väll försöka slipa väggarna där uppe idag så jag senare idag kan börja tapetsera, och tapeten har gumman själv valt ;) så hon är ganska nöjd med att få visa upp den =)
Hur den ser ut ska ni få se senare, men till Lilleman kan jag säga att jag hittade en fin tapet med stora stjärnor på som kommer bli fin =)
Försöker pyssla men min ork och energi finns inte riktigt där för sånt, men ibland så får jag för mig att fara fram med lite pynt på sina ställen. Men jag är sånn att jag orkar inte med när det blir för mycket så lite här och där passar för mig.
Jag köpte blommor här för ett tag sen till min familj och hade i småbladig poppel, som jag sedan gjorde en liten krans av. Man får inte vara dum utan ta till vara på allt man kan ;)
Sen när rosorna började nicka tog jag av dom som vart kvar och ställde i små ljuslyktor lite här och där.
Jag passade på att köpa en murgröna och detta vita stora fat när det var medlemsrea, gillar den och har kollat på fatet ett tag så det vart tillslut mitt ;)

Annars så lever man på som vanligt här i Rais, Oscar är redan dryga 7 månader och fort går det. Snart sommar och häggen blommar redan. Har ju vart så varmt sen senaste tiden att sommaren kom men som nu tar ett uppehåll.. lite skönt med svalkigare väder, får gärna vara fint men det behöver ju inte vara så varmt att man svettas även i skuggan när man sitter still.
Har från det ena till d andra sålt våran bil, och ska åka i morron mot Luleå och köpa en annan. Ska bli spännande. Har ju alltid kört Golf och nu ska jag börja köra en Volvo V70. M en det ska nog gå bra ;)
Nu frukost och lilleman ska ta sin morron tupplur, jag nämnde kanske inte att Amanda försökte starta morron redan strax efter 5, men det var bara att somna om och sen kl 7 vaknade Oscar..Man får då aldrig sova =s
Ha de bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar