torsdag 5 augusti 2010

Projekt..

Lillemans rum är nu klart.....

Dessa söta tavlor gjorde jag av det resterande tyget som vart kvar när jag sytt gardiner till gubben. Dock var det två av samma gubbe men vad gör man inte för att ta till vara på allt tyg när det kostar 250:-/meter... Mommo (mamma) var så snäll och köpte tyget till lilleman, och sen även ½ meter till gumman som jag är i valet och kvalet om jag ska sy kuddar eller göra tavlor av. Men jag får fundera, behöver ju inte göra det just idag. Men ska jag göra tavlor så får jag köpa kilramar vid tillfälle då man är till Happis eller Luleå får det finns inte att få tag på i Kalix =( Dom jag gjorde Oscars tavlor av hade jag hos mamma liggandes sen länge tillbaks, och sen tavla fick sätta livet till för att jag skulle få ihop till alla tre.

Så resultatet vart jag mer än nöjd med.
Fast under tiden kändes det som att det aldrig skulle bli klart. Jag vill ju helst att det skulle vart klart innan jag ens börjat, men den som väntar på nått gott väntar ju aldrig för länge sägs det ;)

Oscar fick en gul traktor av mommo igår, och även fast han är så liten vart han över lycklig för denna traktor ;) Han skratta och tjoa =)
Det är den som finns på hyllan.

lilleman har sovit första natten i sitt eget rum och det har gått bättre än förväntat, utan problem =) men det vart så mycket plats nu i sovrummet när hans säng är borta att det ser så konstigt ut, men man vänjer sig med tiden. Jag kunde läsa en tidning innan jag somnade, nått man inte har kunnat göra mer än dom få gångerna han har sovit borta, men nu så kan man läsa igen utan att det stör honom =)

Valet av fondvägg är jag nöjd med men den var jobbigare att sätta upp med det stora mönstret än en tapet som är mindre mönstrad. För alla stjärnorna är på egna våder så man får passa in på fri hand och det var nått som jag gav upp ganska snabbt, och som tur är hade jag Anders som hjälpte mig denna gång med tapeterna =) Annars hade jag rivit ner allt ;)
Jag blev bara så kär i den när jag såg den att det fanns inget annat som föll mig i smaken, eller jag såg på ett foto från nån annans hem en fast med en färgad botten och vita stjärnor och jag bestämde mig att sånna ska jag ha, men det fanns ju inte och av en slump hittade jag denna i stället. Den var inte billig/ rulle. Men jag bara skulle ha den och när det var så liten yta kunde jag offra mig för d =)

Så nu har ni fått se min lilla killes egna rum.
Och min lilla kille fyller ju också snart 1år, inte alls länge kvar nu tills vi ska ha både 1 och 5 års kalas. Och sen även 32års kalas ;) Anders och barnen fyller ju alla år i Oktober.
Dålig planering? Tja! det tål att diskuteras ;) ha ha


Ha det bra alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar