tisdag 2 november 2010

Pyssel

Jag tog och pysslade lite ute på bron idag när jag och barnen ar ute en stund.
Svärfar hade tagit ner några stora kvistar från granen vid vägen som bara låg och skräpade, så jag fick en snilleblixt att jag skulle pynta lite och så vart d.


Hittade även en bänk som jag egentligen sett många gånger men inte tyckt att den har vart nått att ha, men så kom jag på att den skulle passa fint på bron. Sagt och gjort så ställde jag den upp på bron, la lite granris och ställde dit två lyktor =) vart fint, och speciellt nu på kvällen när det är mörkt ute.

Tog också och gjorde en krans som jag hängde upp på dörren, kanske pyntar den lite mer närmre advent, men nu får det bara vara en grankrans så länge.

Även haffsvärk kan bli fint =)
 Nu fattas bara lite vit snö, känns så mörkt och tråkigt när det inte finns nån gnutta snö.
Men det kommer, och innan det slutar och våren kommer så vill man att det ska sluta och försvinna ;)
Men det är nått speciellt med den första snön, och snö just kring advent och jul.
För en jul utan snö, är en ganska så tråkig jul.
Men julen firar man för barnens skull, och julen har fått en helt annan mening sen an fick barn, den blev igen så där speciell som när man var liten bara för att barnen längtar och väntar så.
Mysigt =)

Det är nu bra några veckor kvar tills man får ta fram julpynt och tomtar.
Jag gillar att pynta och göra juligt hemma.
Är inte så mycket för tomtar men för allt annat fint som kuddar, dukar mm.
Amanda gillar ju tomtar, men dom brukar bli ganska koncentrerat i hennes rum, och i år ryms det extra
många när hon nu bor uppe på vindan =)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar