måndag 21 mars 2011

Mars

 Vi är inne i Mars månad och vars som snart är slut, inte så många dagar kvar så är det redan April.
Sen går det fort, våren och sommaren är snart här. Men vad allt det innebär, sol, gräs = snuva, bad mm.
Mitt bloggande går det väldigt sakta med, men nu så (HELENA) här kommer en uppdatering ;)

Nu när våren och sommaren närmar sig vill jag ha in lite pastell färger, gillar rosa, lila, lime och turcost ;)
Så lite färg här och där i små detaljer har fått följa med hem från olika håll, bla från det lilla varuhuset (IKEA) =)


Jag pysslade lite hemma igår, för att få till nått acceptabelt foto till detta inlägg, och det är inte så lätt när jag inte kan och får så fina bilder så att man verkligen vill lägga upp..men några si så där bilder fick jag i alla fall ihop.


Jag köpte på Coop förra veckan kökshanddukar som jag sydde om till café gardiner till köket, enkelt och bra. Jag gillar när det går snabbt och helst ska det vara färdigsytt och struket så det bara är att hänga upp ;)
Men man kan inte få allt, så en ynka söm kan jag sträcka mig till att sy, och resultatet vart helt klart godkänt, trotts att trycket på tyget inte var det rakaste, men det funkar. Är ju inte i kungens kök dom hänger, så för mig duger d.
Och det bästa av allt är att dom kostade bara 25:-/st, så för 100:- fick jag nya "gardiner" till köket =)
Jag köpte kappor också, men dom fick åka tillbaks redan dagen efter, var inget för mig.


Dessa lyktor finns nu i flera olika färger på Ikea, den ena får stå nu under trappen en stund tills det blir bättre väder så ska jag fixa på balkongen och göra ett uterum. Hänga upp vita gardiner och sen tänkte jag bygga en bänk med en plåtskiva som ska stå där uppe och lite annat..bilder kommer nån gång i framtiden när det blir aktuellt och klart =) Vi har den inglasad och den annvänds inte till nått, så varför inte göra nått fint av d denna sommar tänkte jag =)


Har inte många kappor i huset men denna gillar jag =)
Passar bra i tvättstugan när det är en bänk rakt under fönstret kan man ju ändå inte ha några längder.

Fota i motljus funkar ju inte så bra, men det fick bli som d blev.
Ganska mysigt vart det i köket med lite nya gardiner, några pastelliga krukor och små andra detaljer.
Sen ska krukorna få flytta ut på balkongen där det ska finnas lite blommor, men som sagt. Hur d blir kommer det bild på senare.

Dagarna går trotts att jag inget har att göra om dagarna, eller har att göra, det finns ju massor egentligen
och det börjar kännas jobbigt att inte ha nått jobb.
En del säger att men njut medans du kan och är hemma, sen blir det jobb ändå.
Jo, men det är väldigt svårt att njuta när man inte är ledig, jag är ju inte ledig så det känns bara jobbigt, Både jag och barnen skulle nog må bra om jag skulle ha ett jobb att gå till fast det bara skulle vara några timmar nån dag/vecka, men ingen vill ha mig så det är bara söka vidare och hoppas på att det nappar =)

Nu ska jag kolla till mina små gryn.

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. vart ju superfint=) (glad för att du håller mig update) du ska väl jobba hos oss nu under morsdag/studenten/semester? eller

    SvaraRadera