fredag 25 mars 2011

Fredag


Idag har jag och barnen varit med mommo på en rantar resa, till Kalix metropol Morjäv och kolla vad dom här där på "billi" butiken som inte är så billig nå mer, men i alla fall.
Jag hittade denna skål som jag länge funderat på att köpa men från annat ställe och detta fina brödfat som är helt i min stil, den bara låg där och ropade KÖP MIG MIA!! ;)
Dom hade faktiskt ett och annat fint där så detta var bla, det som fick komma hem med mig idag.
Fanns visserligen en hel massa som jag ville ha men kände att jag blev snål ;)


Putsade ju som sagt fönstren hos mamma i tisdags och fick sponsrat till en jacka och lunch samt denna blomman som mamma kom med =)
Vasen eller vad man kallar den har jag velat byta med mamma mot en annan, och sen hade hon vart och fixat
vita pärlhyasinter i som ett ytterligare tackför att jag putsat fönstren =)


Helena hade ett finger med i spelet och fixade till denna =)


Svärmor har en likadan som jag också har bett att få om inte hon vill ha den och det låter som att den ska få flytta hem till mig den också så kan man arrangera nått i dom och ha dom i vardagsrumsfönstren tänkte jag =)


Putsade ju alla fönster nere i onsdags hemma, satte upp "nya" gardiner och det vart så ljust och fint, även fast det är gamla gardiner så känns det som nytt när man haft helt andra hela vintern.
Man lurar sig själv lite ;)
Men när jag var klar, så lagen om all djävlighet så kom det ett redigt snöoväder, det var alldeles vitt ute och det varade så där länge att det blötte ner alla fönster, sen var det över.


Dessa krukor från Miljögråden fick också komma hem med mig idag, och det passade fin fint in i vardagsrummet så där får dom vara, dock vill jag ha finare blommor i dom men det kommer då jag hittar några som jag vill ha.
Dom hade fått hem som sagt ganska mycket fint för en gångs skull på GK:S i Morjärv


Sen är jag lite barnsligt förtjust i lite annorlunda saker, lite roliga pastelliga saker. Fastnade för dessa pannlappar som ska få flytta in i gummans lekstuga.
Jag stod och velade som vanligt (jag som ALDRIG brukar vara osäker) ;)
Så då köpte mommo dom åt gumman (Tack <3 )


Köpte mig tulpaner, eller som jag sagt att det är till Anders och barnen ;)
Förklädda blommor till sig själv ;)


Lilleman och gumman fick mums mums här en dag, och så här fin var Oscar mitt under smaskandet, kan ju bara meddela att det vart ju inte bättre innan han hade ätit upp hela ;)

Mammas lilla gumma, kan inte bara fatta att tiden går så fort och att hon fyller 6 år till hösten och så då lilleman som kommer fylla 2år. Det går alldeles för fort, men det är bara att flyta på med i strömmen.
Snart sitter man där på hemmet och undrar hur allt hände.
Hon är så duktig på att åka slalom och vågar bara mer och mer, nu kan hon åka hela vägen upp till toppen  i backen, tidigare bara till halva för att resterande är så brant, men igår så vågade hon även d.
Och det är väldigt imponerande att hon kan och vågar så mycket när hon bara åkt sen Januari detta år =)


Trevlig helg på Er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar