fredag 22 april 2011

Glad Påsk

Dagarna går så fort och Påsken är redan här, sen är snart April månad slut den med och vi tågar in i Maj.
Sommaren kommer med stormsteg, snön smälter och allt går så fort.
Såg nyss på termometern och den visade +10 i skuggan,


Jag pysslade lite här en dag, jag köpte en påsklilja som jag dekorerade med mossa som jag hade kvar sen jul, och plockade lite björkris som låg ute och resultatet var ju rätt så fint =)


Tycker det är så fint när man ser lökarna och rötterna i krukan, blandat med lite mossa och ris


Igår var vi och firade en fin vän Helen på hennes 30-årsdag, kvällen var jättekul och vi skrattade, pratade och det var helt klart ett roligt avslut på en stressig jobbvecka.
Barnen har sovit hos mommo och moffa, sen har gumman fått åka ut med fammo till stugan och är där tills vi kommer ut. Jag jobbar till veckan också men sen vet jag inte hur det kommer att se ut ang jobb.
Har vart på anställningsintervju förra veckan som jag väntar på svar, så det återstår att se.
Än har jag inte gett upp helt =)


Köpte fina påskägg på Coop här tidigare som jag satte i lite ris, de och påskliljorna är det enda påskpyntet som vi har framme. Påsken är ju så kort att jag ids inte dra fram desto mer än så ;)
Men påskliljorna fick jag ställa ut nu, verkar inte tåla dom så värst bra.
Men det blev ju fint ute på bron också ;)


Vi ska åka ut till skärgården en sväng i helgen, vi kanske är en eller två nätter. Men på söndag ska vi åka till Skellefteå på dop. Eva  Hugos lilla Stig ska döpas, så vi tar oss en sväng till Skellefteå och kanske även hälsar på några andra efter vägen =)

Gumman var så stolt här i förrgår när jag pratade med henne medans jag var på jobbet, och hon sa att mamma, du ska få se vad jag har gjort...hm? tänkte jag, vad kan hon nu ha hittat på ;)
Då visar hon när jag kommer hem att hon dekorerat hemma med tall riskvistar, en på hyllan under trappen och en på köksbordet, sen hade hon plockat "blommor" som kommit fram under i från snön..mer bruna och döda än levande ;) men ändå, hon hade satt dom i glas med vattenoch på bänken.
Jag hade inte hjärta att ta bort d så det få ligga så ett tag.
Hon verkar vilja inreda som mamma, men på sitt sätt  ;)

Nepp, nu ska jag hämta hem bilen som blev kvar hos Helen och Anders igår.
Det lilla som dracks gjorde ändå att bilen fick stå..men det är så härligt väder ute så
det skadar inte med en promenad.
Sen ska lilleman hämtas från mommo och vi åker ut till stugan där gumman redan är.

Kram och fortsatt Glad Påsk på Er alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar