torsdag 5 maj 2011

Maj!


Jag har köpt kökshanddukar som jag har sytt om till gardiner, och dessa vart väldigt fina =)
fint och somrigt vart det och framför allt så enkelt att bara sy en söm..för jag som är lite lat av mig, tycker det är toppen när man kan med så lite arbete som möjligt få upp gardiner utan att behöva sy och sy. Stod och valde mellan dessa och en som var helrosa med spettskant i nedre kanten, men detta vart det bättre valet trotts att jag hade ett litet mindre "världsligt" problem en stund ;)
Sen har jag även köp mig 2st Mårbacka Pelargoner idag när jag slutade för dagen.
Som mamma kom och levererade till mig (Anders kom ju ihåg dom!)
Jag cyklade och hade ganska svårt att få med dom själv..men som tur är har jag ju mamma <3


En sort som heter Mårbacka Tulpan, så fina, så fina.
Dom är så fina, direkt när jag såg dom på vagnen när dom kommit så la jag undan två på en gång,


Försökt om dekorera med "billiga" medel, bara flyttat om lite så kanske d känns som nytt ;)
Min bystiga dam får hänga med, tycker den är så fin =)


Bänken jag haft i köket får stå i fotändan på sängen och denna fick komma in i köket, men nja! får se om den kanske åker tillbaks in i sovrummet ;)


I morron är d Fredag och allt var det innebär som Tacos, chippar och en film kanske?!?.
Sen är jag också ledig i helgen så denna fredag känns extra skön när man vet att helgen är ledig.


Försöker pyssla lite det lilla man orkar här hemma, flytta runt och byta.
Även i vardagsrummet har jag Mårbacka Pelargoner, Är så fint nu när vi är på G mot sommaren.
Leksaker runt över hela huset, men det är nästa bara lillemans leksaker som man får gå slalom mellan.
För det spelar ingen roll att man plockar upp dom så sprider han ut dom igen!

Dessa söta Amplar skickade jag efter med mamma när hon var till Happis, kanske ska köpa krukorna i samma serie nästa gång jag far dit. Men får se hur jag gör. Just nu hänger dom i vardagsrummet men jag ska nog hänga dom uppe på balkongen när jag ska göra ett uterum till sommaren där..

Nu kallar soffan och TV:n en stund innan sängen ropar.
Trött men som sagt, det är ju fredag i morgon så det känns ju bra =)

Tjingeling på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar