tisdag 3 april 2012

Påsken..

..kommer med stormfart, och lite påskpynt har jag och barnen tagit fram.
Men desto mer är det inte än att vi plockade lite björkris och vide som vi pyntat med lite fjädrar.
Barnen fick också påskris på sina rum =)


Dagarna rusar fram så fort, känns som att det bara är morgon och kväll. Måndag och fredag.!
Det enda som fattas just nu är orken, den har bara försvunnit nån stans och så klart ett jobb skulle inte sitta helt fel..men allt löser sig väl sinom tid.


Köpte på Ikea vita och blå pärlhyasinter för bara 10:- när jag var dit sist.
Billigt och bra så jag bara inte kunde motstå =)


Idag har jag varit ute på en lång promenad i solen, jag dissade gymmet för solen och det fina vädret. Gick genom skogen och sen ut på älven med musiken poppandes i öronen. Så kul när man nu kan gå vars man vill utan att sjunka ner i snön. Och tur att det inte kom nån bakom mig för jag gick och småsjöng och ville rocka loss och svänga med armarna och kroppen där ett tag ;)


Påskliljorna hinner lagomt blomma och slå ut innan påskens slut. Går inte att ha ute just nu för vi har fått kallt igen. Flera grader kallt på natten och på dagen är det bara kring nollan. Och våran bro är på skuggsidan så det blir ju aldrig riktigt varmt där. Vet att dom klarar lite, men dom gör ju sig fint inne också =)


Fint med enkla vårplanteringar och videkissarna har slagit ut när vi hade som varmast här för några dagar sen.. Det är ett säkert vårtecken när man ser viden slå ut.


Med biten som rör jobb har jag ingen framgång, så detta med att tjejer skulle ha så lätt att få jobb var bara mumbo jumbo känns det som, men skam den som ger sig..ju mer snön tinar ju mer chans kanske man har att få sig ett jobb =) Känns ju som att jag skulle vilja ha nått ut av utbildningen jag gick, annars känns det som att man har slitit i onödan på nått vis.


Påsken kommer att vara i familjens tecken, det kommer att firas i det lugna med familjen. Vi ska åka ut till skärgården där vi ska övernatta 2 nätter blir det nog, Barnen trivs så där så mycket är för deras skull, sen är det nått visst med att bara vedeldad bastu =)
Godis och överraskning i äggen ska fixas, har nästan klart till gumman, men till lilleman är det svårare.
 

Jag och lilleman var i skogen och filosoferade igår, det finns mycket att titta på i en skog. Och bland annat denna el kabel som hängde från en gran..undrar om det är d som kallas Grön el? ;)

Våren här är så fin, snö så man kan åka skoter och sol så man vill vara ute =)
Barnen växer så det knakar och tänder lossnar i allt snabbare fart. Lilleman han har det ganska knackigt än med att prata, men på sitt sätt får han en att fatta vad han menar =)
Amanda har blivit så duktig på att läsa, från att knappt kunna hela alfabetet kan hon nu till och med läsa, och även läsa när det är små bokstäver..det går sakta, men sakta är bättre än inte alls =)
Blir så stolt när vi var på utv. samtal och fick höra att det går så bra för Amanda, då blir man varm i hjärtat.

Nu vankas det middag och det är jag som lagar den, så det är väll bara att sätta igång.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar