söndag 15 juli 2012

Fixa Rummet!

Idag fick jag för mig att jag skulle fixa lekstugan lite. Fick så inspiration av Helen och deras lekstuga som hon fixat till så super fint till sina barn =)
Så jag fick inspiration att pyssla lite, trotts att det skulle ha behövt städas inne i stället, men det finns ju fler dagar till sånna tråkigheter. Och vem har väll dött av lite skit i hörnen ;)


Jag fick av Helena en hissgardin som hon köpt till sin lilla Linneas rum och ville inte ha den så jag fick den i stället..och vips vart det nya gardiner till lekstugan av dom. Och det bästa är att det vart kvar en bit som jag ska sy till tvättstugans fönster sen =)


Sen har vi piffat till med lite nytt pynt som gumman fick till lekstugan i stället för att det skulle ligga inne och skräpa. Här gör det sig ju fint och hon får leka och pyssla med det i stället.


Vart mysigt och riktigt tjejigt i lekstugan, så som det ska vara i en lekstuga ;)
Oscar trivs han med där inne trotts allt rosa, men tycker gumman om rosa så ska hon få det =)
När båda barnen kom in när jag höll på och fixa så sa dom båda -Woooaaaao!


Lampan från gummans rum fick flytta ut nu under sommaren, sen till vintern så får den flytta in igen och en mer anpassad lampa för utebruk ska få flytta in,


Här sitter min söta gumma och säger- Mamma!, nu är jag nöjd. Det är som att jag har varit med i "Fixa Rummet" som brukar vara på Bompa. Det är ju ett bra betyg =)
Gumman min har blivit så stor, hon växer så det knakar och börjar 1: an till hösten. Mitt lilla troll <3


Lilla spisen så man kan "laga" mat!


Nybakat ska det vara. 7 sorters smått och gott =)


Mysigt och gulligt blev det i lekstugan. Min lekstuga var inte lika gullig och mysig. Pappa byggde en stor sak och jag hade en riktig spis i stället för en leksaks. Den fungerade ju inte men den var en stor sak. Nå ja.. jag tyckte om lekstugan i alla fall =)


Lilla dörren fick sig också en liten gardin.
Gumman fick välja banden till gardinerna, och hon valde vita släta =)


Lilleman trivs också i lekstugan, men med blåa kuddar ;)
Kaffe servisen är på väg fram, så här ska fikas tycker han.
Är så stolt över min lilleman, som verkar ska lämna bort blöjan för gott, han har vart torr nu i flera dagar och det är så skönt, men lite vemodigt. För då har vi inga småbarn kvar i huset, tiden går allt för fort =(

Så här såg lekstugan ut innan sin lilla make over, som att en bomb skulle ha slagit ner där inne.
Julblommor och annat jox på hyllorna som fick flytta ut.
Så med lite pyssel, dammsugare och vatten vart det fint igen..ett tag i alla fall :)

Ha det bäst!

Kramar


 

2 kommentarer:

  1. vad fint det blev...kul att tyget kom till nytta=)...måste ta mig tid och komma förbi nån dag=)/Helena

    SvaraRadera
  2. Det passade jättebra i lekstugan och sen vart det kvar en bit som jag ska sy till sovrummet eller tvättstugan ;)
    Du är välkommen, bara kika förbi =)
    Dock jobbar jag nu en vecka fram ganska så mycket (varje dag utom ons) sen nästa vecka tor-sön natt. Fullt upp med andra ord ;)

    SvaraRadera