torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk!

Det händer mycket hemma hos oss just nu!
Jag har fått mig det efterlängtade jobbet jag så länge sökt efter och ska börja nu den 8 April uppe i Svappavaara som maskinförare åt Cliffton Mining.
Känns lite ovant och samtidigt lite skrämmande att fara upp själv, bo själv och vara borta från familjen under tiden då jag jobbat. Men allt går bara man vill, allt löser sig och vem vet?
Det kanske blir det bästa som hänt =)


Det kommer bli en stor omställning, men sinom tid kommer allt bli till rutin och vana.
Och jag får jobba med det jag vill och har utbildat mig till.
Jag tar mig ann utmaningen och åker upp med öppet sinne och ska göra det bästa av allt, och då kan det ju inte bli annat än bra =)
På Onsdag ska vi åka upp till Vittangi och kolla på ett rum som jag ska hyra, och då ska barnen få se vars mamma ska vara och jobba.


Påskpyntat lite hemma med fina lökväxter =)
Tråkigt bara att dom inte blommar så länge innan dom vissnar bort.


Barnen har nu påsklov, och vi får hela lovet tillsammans innan jag börjar jobba.
Känns skönt att vi får lovet och förhoppnings njuta av tiden tillsammans och inte bara tjorva. Men det är väll en del i livet, att barnen ska trotsa sina föräldrar allt dom orkar, hinner och kan ;)


Köpte lite fina godisägg som jag pyntade med i skåpet. Amanda sa en dag att -mamma, jag vill ha en sånn. Vilket jag då övertygade henne om att det inte var godis, utan prydnad som inte gick att äta.
Det köpte hon..tur att man ibland lätt kan luras ;)
Annars hade dom inte funnit kvar där, utan legat i barnens mage =)


Annars lunkar livet på som vanligt. Jag försöker finna motivation och ork till att plugga till lastbilskortet. Men tyvärr är jag för stunden inte lika taggad som jag var i början.
Men jag ska inte ge upp den biten, har ju förbetalt så dum är man ju om jag inte skulle fortsätta.
Jag är på mina bokade pass på körskolan, men skulle behöva få in mer av pluggandet.
Men jag kanske får det nu när jag kommer vara själv en del där uppe, så då kanske man skulle passa på att verkligen få klart det.


Måste kolla vad som finns i rummet som jag ska hyra, det var med möbler (det som ryms på ca 10m2 ;) För jag är ju en sådan tjej att jag vill ha lite ombonat om mig, så jag får packa med lite piff, ska ju ändå bo där hälften av året, fast det mest blir bara sova. Så lite hemtrevligt måste det ju vara ;)


Beställde för en tid sen denna fina lampa från ellos. En vit plåtlampa med textilsladd. Passade fin ovanför bänken i köket.


Sen får jag sluta med det bästa jag har, mina två godingar <3 br="">Som inte vet vad sovmorgon är, blev väckt kl 05.30 idag och jag kan ju säga att hellre skulle jag velat sova än vakna före gokko när man egentligen inte måste.

Känner redan att jag kommer sakna dom massor, men jag har tur som har Anders som stöttar mig och säger att allt kommer att lösa sig. Kommer bli jobbigt till en början för alla, men det kommer nog bli så bra när vi väl kommit in i rullarna ordentligt =)

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar