lördag 8 februari 2014

Februari

Det händer mycket nu! Våren börjar närma sig och jag har påbörjat anställningen på mitt nya jobb som truckförare på Northland.
I veckan har jag varit på intro mån-ons och i morgon så börjar jag på riktigt i skiftet jag ska jobba med, blir spännande men ganska nervöst. Inte för att köra maskinerna direkt utan om jag kommer att passa in bland alla nya arbetskamrater.


Pastell färgerna har fått smyga in lite lätt, så kul med ljust och fint när dagarna blir bara ljusare och ljusare, allt mörkt och svart ska mer och mer bort =) Gillar skarpt min fina lampa som jag köpte från ellos. Var INTE billig men kunde inte motstå den och vips så "råkade" jag klicka hem den å där står den nu ;)


Denna byrå köpte jag av en i somras. Den var brun och ful. Och som jag är så ser jag potentialen i det mesta och att det finns möjlighet att göra om till något bättre. Så jag målade den vit efter många om och men (den stod och "skräpade" i garaget ett tag innan jag tog fingrarna ur och målade den.
Sen köpte jag nya beslag som jag målade matt svart. Så detta vart resultatet.


Förra veckan var jag en sväng till IKEA och Happis själv. Hittade dessa fina skärmar som jag köpte till vardagsrummet. Hade svårt att bestämma mig om jag skulle ta grått eller vitt. Men slutade med att det vart dom ljusgrå som fick komma med mig hem.


Orkidéer är väll aldrig fel? =)


Pysslat och pyntat lite. Gillar ju det vita och neutrala, men gillar även att sätta lite färg här och där =) Flyttat runt lite som man oftast gör och barnen fick sin sittbänk dit i stället för under trappen.


Fondväggen jag smällde upp i hallen är ju en rejäl färg klick. Jag vart så kär i den tapeten att det inte gick att släppa den ur huvudet. För när jag får en idé är den ganska svår att sudda ur minnet och hur jag än försökte hitta ett annat alternativ gick det inte att finna, så dyr färgglad tapet i hallen- Check! :P


Jobbet verkar spännande. Har ju aldrig kört så stora maskiner förr, så detta blir rekordet i storlek. Och jag som var så fjantig förr och vågade inte köra något större än volvon vi hade typ. Och nu är jag och trånar efter så stora maskiner att dom ibland känns större än huset vi bor i.
Kan ju säga att det inte är helt samma tjej som jag var förr, mycket har hänt och mycket har jag gjort både som jag är stolt och inte stolt över. Vissa saker vill man ha ogjort och andra inte. Men sånt är livet.


Roligt att inte vara som alla andra. Jag har inte ett typiskt tjej jobb men jag är en typisk tjej som gillar inredning och kläder mm. Både till barnen och mig själv. Men sminka mig och piffa mig på så sätt har jag aldrig lärt mig..så lite mer tjejig kan man alt bli ;)


Livet går ganska upp och ner, men jobbar på att få det i fas igen. Är ju så att ibland kraschar man mer eller mindre. Och jag kraschade inte totalt men kan ha varit och gunga på kanten till det oändliga svarta hålet och kan väll inte påstå att jag än tagit mig helt från gunget. Får nu hjälp med att komma tillbaks, försöka hitta en balans i livet så både orken och glädjen kanske kommer tillbaks.
Men en dag i taget, så löser det sig nog till slut.


Nån har sagt till mig att inte mår väll du dålig?!, Du som är så glad och sprallig jämt! Men under ytan så kan dom mörka tankarna simma runt och dom visar man sällan utåt, men dom finns där ändå.
Och jag jobbar på att försöka förinta dom för gott och finna lyckan i att leva =) Sen är det ju inte så att jag är helt kocko och inte fungerar ute i världen, men jag har det kanske lite tyngre än vissa andra. Men allt kan väll bara bli bättre? =)


Det är så fint att ha några enkla flaskor med lite tulpaner i. Gillar ju vitt så vita tulpaner är så fint =) Flaskorna har jag köpt på återvinningen, gamla vinäger flaskor och dom funkar ju hur fint som helst till vaser. Kanon och för bara några små kronor. Gillar att leta fynd, så återvinningen å loppisar är roliga ställen att besöka ;)

 När jag var till Ikea köpte jag även nya lampor ovanför köksbordet. Gillar dessa vita plåtlampor så det vart dom. Fina sladdar i textil så man slipper se en vit ful kabel. Vissa saker blir ju som pricken över i:et och det vart det med dessa lampor =)
Barnen väntar på att Mello ska börja, sen blir det sängen för dom och mig, måste försöka sova så mycket jag kan inför i morgon då jag ska åka uppåt för nattjobb. Men som tur är det bara en natt denna gång för idag fick vi ledigt =)

Ha det bäst alla!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar