söndag 16 mars 2014

Smått och Gott

Nu är vi i mitten av Mars månad, snart är även denna månad till ända. Dagarna rusar fram på jobbet och även då jag är ledig. Här kommer det lite smått och gott från den närmaste tiden =)



 Som så många vet så har jag börjat jobba på Northland där jag trivs så bra =)
Bra arbetskamrater och bra arbetstider. Borta bara 4 nätter och jag jobbar nu bara 4 skift varje gång. Kan det bli bättre? =) Skulle vara om familjen var med mig också så skulle det vara helt toppen!
Visst kan jag sakna Cliffton Mining lite, men i det stora hela känns det som att jag gjorde det bästa valet för mig.



Idag har jag haft en riktig skit dag. Har varit en sådan dag som jag aldrig skulle haft stigit upp ens. Humöret och formen har varit helt i botten. Gråten har varit närmare än vanligt idag. Men nu börjar denna dag vara slut, så får jag hoppa på att morgondagen blir mycket bättre =)


 Gjorde ett försök till att pyssla medans gumman pysslade tidigare idag. Och av toarullen vart det en grön liten uggla =)


Pasteller finns det hemma hos oss, jag gillar detaljer med färg men vill ju annars ha det ljust och neutralt så det ska passa med vilka färger som jag känner just för stunden alltid ska passa in =)
Rosa och turcost är lite a favoriterna, för utom grått och vitt ;)


En helt vanlig dag på jobbet. Jag i min rosa tröja och rosa mössa å min favorit sjal med dödskallar ;)
i en Truck och en massa körning. Poppar musik och känner mig allmänt tillfreds då jag är och jobbar. Känner mig lyckligt lottad att jag har fått ett jobb och fick ett till som gjorde att jag fick välja. Jag fick belöningen efter allt slit som jag kämpade med under tiden på YA =) Känns som att jag kommit en bit i mitt yrkesliv. Tidigare var jag ingen, ingen direkt utbildning osv. Nu är jag ju lite udda och känner att jag kanske börjar vara nån. Man behöver inte ha examen för att lyckas i arbetslivet. Men i mitt personliga liv känns det som att jag har total felat och är på väg att falla ut över ruinens brant.


Lite nytt i inrednings väg som har fått flytta hem under den senaste tiden. Är både nytt och beggat. Från Biltema, Coop och ICA butiken i Pajala =)
Jag har alltid min inrednings radar på och kollar direkt om jag kan hitta något fint till bra peng. Mycket är fint men jag sätter inte allt för stora pengar på vad som helst. Är det för dyrt blir det inte lika fint mer ;)



Är ledig till på torsdag då det är dax för jobb igen. Så skönt att bara jobba två nätter, och sen två dagar. På lördag kanske jag ska följa med några på jobbet och åka slalom. Vet inte hur många det blir men en annan vad jag vet i alla fall. Så ska packa med slalomskidorna i bilen i fall det blir att fara och åka då man ändå har den där 24 timmars ledigheten.
Annars så händer det inte så mycket i mitt liv, försöker orka med allt och mig själv, och försöker även hitta vägen jag ska gå på som ska leda mig rätt i livet.
Livet är inte lätt att leva, men man lever den i ändå.

Kramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar