fredag 28 mars 2014

Ledigvecka i fixarens tecken!


 Hej på Er!
Ledig vecka och jag har inte gjort något annat än fixa och dona känns det som =)
Jag har försökt städa, pyssla, inreda och måla fast tröttheten bitit mig i hälarna så har jag verkligen försökt orka lite. Fast jag känner mig trött har jag även känt mig gladare och inte alls lika nere.
Så jobba mot tröttheten är inte alltid så dåligt!
Mer inredning och pyssel med andra ord =)
   


Jag joxat här och där hemma. Lite nytt och lite gammalt har fått flytta in hemma hos oss igen =)
Är ju så när man inreder och pysslar så gillar man ju även att ändra om och flytta på saker. Bara det lilla som två nya ljuslyktor på fatet i vardagsrummet och några små pumlor gjorde mycket ;)
Tycker ju jag, men sen är jag ju som jag är!
En ny lampa investerade jag förra månaden till sovrummet och det vart betydligt mysigare än den plafond som hängde där tidigare.
 



Lampan jag beställde från Jotex vart fina fisken i vardagsrummet =)Sen råkade jag beställa lite mer från jotex ;) alla ble nöjda och tycke dom fick fint så det var väll värt pengarna kan jag tänka mig. Blev nöjd i alla fall och barnen tyckte att lampan var så fin att vi helt klart skulle behålla den =)



Har hängt upp lite krokar här tidigare för mina"äkta pärlor" i sovrummet. Så det vart lite min hörna där, men min dotter gillar att vara där och "låna" lite ibland.



Jag har fixat lite i lillemans rum, har målat om garderobsdörren som tidigare hade en gammal tapet som var bara baksidan kvar på. Har ju haft rivit bort den som vart där men inte kommit nå längre, och tiden har gått och det har ju funkat men nu fick jag för mig att NU var det dax att göra något åt den. Och här är bilden på det färdiga resultatet. Blev nöjd och så även lill killen! Han har ju ingenstans där han kan ha tapet, han har ju vit/grå målad panel i hela rummet så detta vart hans lilla "fond" dörr =)



Sagt och gjort i alla fall, gick upp på vindan en kväll och började skrapa bort tapeten (men här vart bilderna lite huller om buller) Var ju meningen att bilderna skulle komma tvärt om än var dom är nu, men det får funka i alla fall ;) Jag och lilleman var sen på Coop Bygg och köpte färg. Ville bara ha  två olika färger men lilleman ville ha med rött också. Så vad gör man inte?, JO låter han få som han vill så klart ;)
Han har också fått nya gardiner och kuddfodral i limefärgat och turcost.



Färgerna är verkligen en smaskig blandning. Man kan ju inte annat än bli glad av så klara och färglada färger. Han har en vilja av stål min son, men jag kan facktiskt hålla med om att denna blandning vart fint. Han kan lite det där med färger. Han kanske har fått lite av min estet ådra i sig. 



Här kommer då bliden som skulle vara först, men det blir inte alltid som man tänker sig.
Oscar har vart jätte duktig och hjälpt till, han ville måla också men jag var lite snålare med det. Ville inte ha färg över hela rummet ;)



Snart är det dax för jobb igen, veckorna går så fort både när jag är och jobbar och när jag är hemma.



Köpte mig en mårbacka pelargon, dyr som skrutt är dom men kunde inte hålla mig =) Gillar det vita och med lite rosa och turcost som små färg klickar här och var. Testar med en vit beige matta i hallen, men tror att det är ganska dömt att misslyckas. Lär nog inte vara så fin nå länge med två kottar som springer med skorna på överallt. Men men..den håller så länge den gör det helt enkelt =)



Unnade mig en klippning och slingade även håret så det blev lite ljusare. Sen vart det väldigt kort, hon som klippte mig körde med maskin på sidorna och i nacken. Så kort har jag nog aldrig haft som jag har nu. Men det vart fint och jag gillar "troll" frisyren =)



Min finaste gumma, hon är mitt allt och jag hoppas hon blir något väldigt bra som vuxen.
Samma med min son, hoppas dom all lycka och glädje i livet. Att dom ska lyckas och må bra, leva länge och vara lyckliga.

Våren har kommit hit upp, det knoppar sig i träden. När jag var ute på en prommis här en dag så plockade jag in lite vide. Så fint =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar