måndag 7 april 2014

April..April!

Dagarna och veckorna rullar verkligen fort. Förra veckan var jag med skiftlaget till Levi på fest. Vi åkte på torsdag när vi gick av och åkte hem på lördag. Kul men ack så skönt det var att komma hem =)



På fredagen var jag och Leif till backen och åkte slalom, dom andra öppnade nya öl och stannade i stugan ;)
Vi var 4 timmar och susa ner för backarna i det fina vädret =) Kanon fint före och vädret kunde inte ha vart bättre. Så vi var bara två av alla som bemödade oss att dra skidorna med ;)



Jag är ingen lins lus, men försöker finnas med på foton så mina barn kanske minns att det fanns en mamma när dom senare kommer att sitta och kolla bland alla foton ;)
Har vart väldigt dålig på att vara med framför kameran, för jag tycker att jag inte platsar där för jag blir inte bra på bild helt enkelt. Men som sagt, jag försöker så gott det går att synnas fast jag tycker att jag platsar bättre bakom kameran =)



Det var en rolig helg med roligt och trevligt sällskap. Nyktrast var jag som vanligt, men jag är ingen stor drickare heller och inte nu helst då jag käkar som jag kallar dom "kocko" piller.
Men dom verkar hjälpa och jag känner att livet sakta är på väg tillbaka för mig =)
En dag i taget så kanske jag så småning om kommer att tycka om mig själv, och må bra med mig själv och kanske känna lyckan och glädjen igen =)



Hur fint som helst i Levi, det är som att komma till lilla Alperna när man ser alla stugorna och det lilla samhället =) Vi var ut två kvällar i rad, något som denna tant inte alls är van med. Börjar ju bli till åren med "vuxen" rynkor och andra krämpor..men det är bara gilla läget och flyta med i strömmen och försöka göra det bästa av allt så gott det går.



Nu har jag verkligen försökt komma igång med träningen igen. Är ute och springer (nära döden upplevelse varje gång) och promenerar en hel del. Sen har jag bokat tre olika pass på Tränings companiet som jag ska fara och testa, hoppas bara jag inte får så träningsvärk att jag inte kommer mig upp i trucken på onsdag ;)
Köpte mig ett nytt pannband med den lilla rosetten på sidan..JA jag vet! Jag är inte som alla andra ;) och en ny rosa huvtröja..och JAPP! tog rosa, för jag tycker att jag passar bäst i den färgen =)



Gumman och jag motionerade igår. Hon cyklade och jag gick från oss hem till mommo och moffa. Det vart 8 km så gumman var duktig som kämpade på och hon ville cykla hem igen, men jag var inte så sugen på att gå hela vägen hem igen så vi åkte med bilen hem ;)
Vi fick rökt abborre till middag och dopp i kopp..mumma! kan jag bara säga =)



Satt och kollade på bilder å så kom denna upp, lilla 350:in som jag körde uppe i Pitkä. Kan faktiskt sakna körningen i hjullastaren, och framför allt saknar jag att jobba med Anette där uppe =)
Fast jag trivs så bra nu med dom jag jobbar att det känns som att man hittat rätt. Är första gången jag har tvivats så bra på ett jobb som jag gör nu även fast jag inte misstrivats förr, och jag verkar ha fått komma mig in i gänget..som är ett toppen gäng =)
Alla möjliga blandade.

Nu ska jag ta och åka in på byn en sväng.
Ha vart på en lång prommis runt Karlsborg i det fina vädret och ska sen på pass med Helen. Ska bli spännande och se hur jag INTE kommer att hänga med. Viffta på armarna och röra på benen i takt med musik är INTE min starkaste sida ;)

Nå ja! Återstår att se hur det går ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar