tisdag 17 juni 2014

Snart är det....

Midsommar och allt vad det innebär. Men jag är inte ledig, nix pix, jag är en av dom "lyckliga" (eller inte) som kommer få jobba. Men slantarna rullar ju in på kontot så det funkar. Bara gilla läget helt enkelt, och det är ju alltid nån som måste, och denna gång är det vi som får jobba.



Unnade mig lite rosor i veckan som jag satte i små flaskor här och var. Dom hade så bra pris på Coop att jag lät inte snålheten bedra mig denna gång. Så köpte och dom var så fina så länge dom orkade med. Köper då och då blommor från Coop och dom har jätte fina blommor, bara man köper dom i samband som dom kommer. Så står dom super =)



Detta år fick jag vara med på gummans avslutning. Eller fick och fick, men hade tagit mig ledigt för att kunna vara med. Har ju inte varit på nån än så länge och det kändes inte kul att behöva missa en till så jag tog ledigt bara för att kunna vara med och det uppskattades av gumman, att mamma också fanns med i publiken som satt och såg när dom sjöng och önskades glad sommar. Lillfis fick också komma och här är dom, mina fina hjärtan. Gumman var så fin, och jag tog mig friheten att fixa till hennes kaluffs lite ;)



Dom har fått sova nere med mig i flera nätter denna vecka. Vilket dom så gärna velat och uppskattat. Åkte ju hem från Pajala tidigare än planerat förra arbetsperioden då jag fick beskedet om att pappa var/är ganska sjuk och har fått lung cancer. Var ju ett mindre trevlig besked, men nu är det bara att blicka framåt och hoppas på att det går att bota och att han kommer bli frisk.



Samma dag som skolaslutningen satt jag och barnen och mumsade i oss lite gotta. Men barnen åt bara av det söta sakerna konstigt nog och lite jordgubbar..men vilken tur, för då vart det ju mer åt mig =)



Dessa byxor kunde jag inte motstå att unna mig trotts att jag fick "råna" sparkontot. Jag har länge trånat efter ett par men inte hittat mig några som jag gillat. Men nu så hittade jag dessa på butiken Handplockat och slog till. En del kanske tycker dom är fula, men INTE jag. Och om jag passar i dom, det SKITER jag i..så d så! ;) Har ju en ganska bred bakdel som inte passar i sånna här byxor, men va fan! Den finns där och den blir ju inte mindre i andra byxor heller..och har nån problem med d så deras bekymmer.



I fredags var jag och gumman till Luleå och hämtade hennes glasögon och jag fick mina linser. Vi gjorde lite stan av den lighta varianten. Bara in på nån enstaka butik, för jag hade en gnällande fröken med mig som klagade och ville hem. (bara kompisar som gäller nu för tiden) Men dessa solglasögon hittade jag i farten och till -50% inte illa när det är på rea och till en kostnad av typ 65:-
Denna selfie tog jag i bilen på vägen hem då vi vart fast i en bilkö vid ett vägbygge. Det är väll då det är perfekt tillfälle för sånna. Rynkorna, finnarna och blemmorna löser av varandra, dom lyser inte med sin frånvaro i alla fall. Men bara gilla läget, jag blir INTE yngre.



I morgon är det dax för jobb igen. Roligt att lasta, tiden går så fort och jag blir inte alls lika trött för det är fullt fokus hela tiden. Så det är kul på jobbet, trivs så bra =) Känner mig glad att jag får chansen att köra hjullastare också, för det är något jag gillar och tycker är kul. Men det är lätt med truck, men behöver inte tänka så mycket då, utan bara köra ;) Denna bild skojade jag till med lillemans leksaker, dom låg så fint i soffan och varför inte ställa upp dom för en liten fotografering ;)



Varit till Sunderbyn idag då pappa åkt dit. Han har blivit inlagd där för att i morgon ska dom göra kontroller och provtagning från lungan som dom går genom näsan och även ska dom gå genom halsen för att kolla läget där. Han är inte alls i nån bra form. Jätte ont i kroppen så han knappt kan gå, han kan nästan inte ta sig upp från sängen själv. lider med honom och man ser på hela honom hur ont han har det. Vi har inte haft den bästa kontakten av vissa anledningar, men han är min pappa och det sista jag vill honom är att han ska ha så här ont som han har det. Och att den dumma cancern går att operera bort så han blir botad. Men 50 år som rökare och 40 år inom väg branschen har gett resultatet - CANCER! Nå..hoppas bara det går att fixa, Pappa har ju ännu många år kvar. Och han är ju den enda pappa jag har.

Nu kallar sängen, bäst att sova lite så man orkar med natt arbete i morgon. Sen är det lillemans sista dag på dagis för denna sommar. Då får han sommarlov till mitten på Augusti. Skönt att barnen får lov även fast man själv bara har semester ;)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar