lördag 7 juni 2014

Juni


Redan Juni och sommaren har kommit hit. Varit armt och fint väder nu i några dagar och termometern har visat över 20 graders sträcket =) Skönt med fint väder då man är ledig, men i morgon är det slut på det roliga igen för några dagar. Eller roliga och roliga, är ju kul på jobbet också, jag trivs så jätte bra med alla jag jobbar med så i detta nu skulle jag kunna flytta mer norr ut ;)


Jag har pysslat en del denna vecka då jag vart ledig. Balkongen som bara varit en samlings plats för skrot har nu blivit en liten sin uteplats åt barnen. Deras egen, men det vart så mysigt att jag skulle kunna ta över den ;)
Så med lite små enkla medel, lite gardiner, kuddar, matta mm så vart det riktigt mysigt.


Mormor köpte fjärilarna och dom passade som handen i handsken =) Var till Ikea på shopping i veckan, och denna shopping var inte hem utan till Mirror vars jag har fått i uppgift att vara med och inreda hela nya kontors delen, gissa om jag är taggad och på G. Så jag, mamma och Ingrid var till Happis och kan som säga så att bilen min var fylld till bredden med saker, och ändå fick jag inte med allt. Ska bli kul när jag får ställa allt på plats =)


Bron fick sig lite "piff" Bar ner planteringsbordet som varit uppe på balkongen och målade om dom fula amplarna som var bruna med typ mögel prickar på. Borstade och rengjorde dom och vips med lite spray färg så vart dom som nya =) Köpte jordgubbs amplar på Coop och satte i dom, så närmare in på sommaren kommer man kunna plocka jordgubbar från dom.


Uteplatsen har också fått sig lite fix, ställt allt på plats så nu fattas bara poolen som barnen väntar ivrigt på, kanske tar fram den i dag. Blir nog inte mer sommar än vad som är nu.


Igår var det Sveriges Nationaldag. Inte för att den firades så speciellt. Jag, Amanda och mamma var till Happis och inhandlade skor till Mandis som hon ska ha till avslutningen nästa vecka. Jag har fått ledig den dagen som tur är, så då kan jag ÄNTLIGEN vara på en skolavslutning, vilket jag inte vart än på. Missat dom tidigare då jag jobbat =( Men nu så =)
Lagade lite bättre midddag igår bara för att, med förrätt och hela kittet. Vi bjöd farmor och farfar på middag och vi kunde sitta ute och äta, vilket vi gjort några ggr denna vecka =)


Ville ha  nya krukor till uteplatsen men blev snål och köpte inga, grävde i bodan och tog fram ett par gamla rostiga och fula krukor. Tog lite svart spray färg och dom vart som nya =)
Oscar har planterat på dagis, en Tagetes, vilket är min absoluta favoritblomma..eller inte. Men när det är han som planterat den är den fin.


I måndags tog jag ledigt för att fara och springa vårruset =) Många tycker nog att man är galen, men jag hade redan i fjol planen att i år ska jag springa, och så vart det. Jag stod och velade om jag skulle starta i jogga starten eller springa. Kikade på dom som stod innanför springa och konstaterade att kan dom så kan jag ;) Och sprang på bästa tiden på länge som vart under 30 minuter, och hade kunnat längre än 5 km. Blev som taggad av att springa om folk, så orken sinade aldrig och sprang hela biten. Så nu ska det tränas inför nya lopp tills nästa sommar. Då ska jag försöka mig på att springa minst milen.


Detta fick jag på morsdag av barnen. Fint halsband och örhängen och egen gjorda kort. Sånt går rakt in i hjärtat =)

Nepp. Nu måste jag dammsuga både inne och i "ny" bilen som ska åka upp till Pajala i morgon. Så då kommer jag åka mellan jobbet och Erkheikki med en orange volvo, utan servo, AC och annat lull lull. Men min bil kommer ta mindre skada och kanske inte sjunker lika mycket i värde när det inte smäller sten som regn på den efter vägen som nu är under renovering.
Tjing och ha det bäst!
KRAAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar