söndag 18 maj 2014

Sköna Maj!

är det verkligen idag, varmt vart det på termometern men det blåser lite kallt stundvis.
Har planterat lite blommor ute i krukor på bron, så jag försöker smyga in sommaren även fast det är aningen tidigt..jag vet! Men ville bli av med dom vita pelargoniorna jag hade inne så då fick dom flytta ut. Det får bära eller brista. Men om det skulle mot för modan bli kallgrader får man väl lyfta in blomstren.



Igår var vi ner till Holmarna och grilla med nästan alla bya vännerna =)
Jag köpte lite blommor och kastade ihop en liten snitt dekoration som vi gav till Mange å Elin. Samtidigt fick jag stilla min abstinens av att binda blommor ;) hihi
Så detta vart i alla fall resultatet av den buketten som blev slaktad =)



Köpte mig lite pioner i veckan som får stå på bordet, så fint att ha bara några enkla blommor i gamla vinäger glasflaskor som jag fyndade på återvinningen för ett bra tag sen, och pioner sen är ju bara så fina =)
Var även igår på bowlingen och bowlade med Tjejerna från Buketten, och kan säga som så att jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge som jag gjorde igår. Fick nästan kramp i magen av allt skrattande. Och SÄMSTA spelaren av alla var JAG, men kul hade jag i alla fall =)



Sen har jag inte kunna motstå denna skål och fatet samt hjärtat. Dom har fått flytta in på bordet i köket tillsammans med pionerna. Rosa, vitt och turcost måste jag säga är mina favoriter bland färger =)
Vitt, grått, beige och neutralt i grunden, sen med klickar av färg som piggar upp. Skulle vilja orka mer och städa å fixa och dona men en sak i sänder. Gummans bomb till rum fick sig en omgång igår, så det är i alla fall gjort. Det andra finns ju kvar tills nästa gång ;)



Unnat mig en del kläder denna månad bla nya jeans, dyra som skrutt men tycker så om detta märke som finns att köpa på butiken Handplockat här hemma. Och jag vet att baken är bred, men va fan! Kan inte göra så mycket åt det mer än gilla läget. Fick höra av en klok kvinna att jag hade en Kim Kardashian rumpa. Men måste säga att hennes är betydligt mindre gropig och betydligt finare än min ändå ;) haha!
Men jag är som jag är och det går att göra något åt men det kostar både en massa tid och en hel del pengar, så det är som d är!



Selfies är något som blir några av har jag märkt, gillar ju inte att vara med på kort men ibland får man till kort efter si så där 1000 bilder då en som man törs visa blad folk. Och när jag kollade igenom min mobil så fanns det ett och annat selfie kort ;) Så detta är ett axplock av några. Gillar inte att se mig själv på bild, lider av som så många andra kvinnor " Den kvinnliga fåfängan" som en sa på jobbet.



Här kom blomman igen som vi gav bort igår =) En bukett från coop och lite murgröna från en vildvuxen murgröna som jag har här hemma vart en perfekt gå bort blomma =)
-Check!!! Fan vad jag kan ;)
Kan en del saker om man tänker efter, men vågar inte skryta desto mer på mig själv för jag tänker som så att det finns alltid någon som inte tycker jag är bra så då vågar jag inte tycka det så högt.



Jag har lite dille på att baka just nu, har det lite som terapi då jag inte orkar något annat så bakar jag för att inte bara ligga och sova på soffan, för att baka är enkelt och arbetskamraterna på jobbet samt var och varannan får sig en hel del fika nu för tiden..men så är det när det för studen känns kul att baka och prova på lite av allt möjligt. Så detta bakade jag en dag. Gjorde om receptet och satte dit vaniljkräm och massa vanlijsocker och även lite kardemumma.



Och om jag får säga det själv så smakade det gott. Ny baki bulla är gott, och speciellt med lite xtra klet i så blir det ännu bättre =)



Bakat Rimbo bullar har jag också gjort i veckan. Barnen gillar mitt fika så jag bakar även för dom. Och dessa "Manilj bullar" som Oscar kallar dom slinker ner lätt för dom..hihi.
Vi var med några bullar till dom på renseriet, men vi var lite snål med dom så dom fick bara några ;)



Det sista för veckan som bakas är Daim Cheescake med kola sås. Så kokat kondenserad mjölk har jag gjort i nästan 2 timmar och själva kakan står i frysen för att stelna och gotta till sig. Så resterna av det som blir kvar kommer jag ta med till jobbet, Gillar att baka som sagt men vill ju inte äta upp allt själv, smakar gör jag men bara för att vi inte ska äta allt själva bjuder jag bort =)
Så ikväll så bjuder jag den som vill på fika, bara komma förbi =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar