söndag 14 februari 2010

Livet

...kan vara helt underbart ibland och så jädra hemskt i bland..men just nu känns all ganska så bra. Jag har fått börja med medicinering och solen lyser, barnen är snälla (oftast) och jag känner mig ganska nöjd och glad just nu. Idag av alla dagar är det alla hjärtans dag, ingen dag som firas desto mer än att man kanske ger varandra en kram extra och gosar barnen en smula mer, hur man nu kan gosa dom mer än vad man gör..!
Min sötaste lilla kille, man kan inte säga annat än att ha är så förbenat söt och så snäll. Han har sovit första natten borta natten mot idag. Jag var på tjej middag med bowling och en massa svammel och surr..Anders var på 40-årsfest med middag och även där bowling. Dom var ett ganska stort gäng och vi var ett litet men naggande gott gäng.. (Tack tjejer för den trevliga kvällen) Och som jag misstänkte så var det inte bara middagen, dom bjöd mig på middag och bowling för att jag fyllt år. men jag genomskådade att det var nått annat än att bara vara nere på Holmen, några var inte så bra på att vara trovärdiga( hihi) ;)
Mamma och sötaste killen, men allt hade gått bra hos farmor och farfar. Han hade sovit hela natten..hm! men han hade vaknat vid 2 tiden men då gav fammo bara tutten och han nöjde sig med det, och när jag har provat så har han visserligen somnat men vaknat 1-2 timmar senare och hungrig..men men..han tänkte att det var nog ingen idé att tjorva ;) Gumman har sovit hos mommo och moffa, och allt hade gått bra..som vanligt! men nästa gång ska Oscar få sova och gumman få vara hemma och ha en hel mys kväll med mamma. Så mommo, när vill du låna Oscar? hihi!
Allt flyter annars på, var ju på BVC i torsdags med lilleman och gumman var också med, hon råkade få influensa sprutan bara så där, inte planerat eller så men BVC sköterskan föreslog att vi skulle ta den på en gång när vi ändå var där och så vart d. Men det var en dum idé för feber och risig har hon vart min lilla skatt.. Annars så Oscar han vägde nu 6495g och 63,5 stiliga centimeter =) Så om en månad ska i tillbaks och då ska även han få spruta och så många som 2st..stackars lilla kille =(
Mommo har stickat nya mössor till oss, dom så kallade åre mössorna och så även Oscar har fått en men inte rosa utan limegrön och han är så söt i den, gumman är också söt i sin, men hur mamma ser ut i sin det ska vi inte gå in på;)
Lilleman får prova gummans mössa och man kan ju inte annat säga än att han välldans söt =)
Oscar blir hela 4 månader idag, jag vill verkligen INTE att det ska gå så fort allt, snart sitter man på hemmet och darrar..jag skulle verkligen vilja stanna tiden ibland. Men dock så vill jag gärna att tiden ska gå men inte så himelens fort, för det är så mysigt alla tiderna (dock inte denna trotts) men Oscar är så med och så vaken nu, han följer med och är så stadig i nacken. Gumman hon tjorvar på och trycker på rätt knappar för att mamma ska reagera. livet är inte lätt med 2 barn, men ack så mycket trevligare, skulle aldriggöra varken gumman eller lilleman ogjorda. Dom är verkligen allt i mitt liv, så mycket att allt annat får vänta.
Pyssel och liknade har jag mycket på G, men inget jag har fotat än så det får bli lite bilder och annat skriveri om mina barn och min vardag ett tag till...får inspireras av alla andra och i stället skriva om mina små troll.

Nu kallar sängen.. Ha det bra alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar