måndag 5 april 2010

Påsken 2010

Ja..då har påsken kommit och farit för detta år. Påskens sista dag är på väg till sin ände och i morron är vardagen tillbaks för dom som arbetar..mitt jobb hemma med barnen tar aldrig ledigt så det är jobb varje dag ;) Men denna påsk tillbringade vi ute i skärgården, ganska skönt trotts att vi haft sjuka barn med hosta och snuva =( Oscar har inte sovit bra som nätter vi var där, så allt vart en smula jobbigare men det gick..
Ägg målning var det ju givet på fredag, barnen fick måla sina ägg och även jag gjorde mitt till skålen ;) Målade bara för att det skulle bli rättvist så att ingen skulle få måla mer än nån annan. Men detta är resultatet av barnens fint målade påskägg =) Ps. Snynns d vilka jag målade ;) hihi
Barnen i full fart att piffa till äggen som sen skulle ätas ;)
Nu var det Amandas tur, äggen målades med mycke mörka färgen ;) fast jag försökte få dom att ta annat..men men..dom vart ju fina trotts allt =)
Oscar han fick prova räsern, den funka fin fint trotts en ganska sen årsmodell ;) hihi!
Men dom gungar så fint så en och annan stund sov vi i vagnen.
Jag, Anders och barnen var i lördags till Haparanda för att kolla på en ny vagn till Oscar, en smidig, lätt och bra sittvagn som man kan promma bra med osv..osv..Men när vi beskrev det som vi ville ha tog hon vi pratade med på Jala fram en likadan vagn som vi redan har..Hm! finns d inget annat? Nå ja, så vi får behålla vagnarna vi har och vänta, det kan ju dyka upp nått bra sen. Men vi ids som inte sälja combi vagnen som vi har för att köpa en likadan och dyrare..ekonomiskt? Nja..inte!
Så vi behåller båda vagnarna ett tag till..!

Ute vid grill plattsen, där spenderades en del av tiden trotts att vädret inte bjöd på det bästa av väder.
Men bara för att inte solen är framme så kan man ju vara ute i alla fall..

Lek på bron, men alla är inte nöjd ;) Det var nästan alltid nån som klaga, grät eller sura ;)
Men en del glada stunder var det dock..inte bra grin och gorm =)
Många starka viljor, många som vill bestämma och säga sitt. Trötta, smått sjuka fortfarande bidrog en del.

En hel del skoter vart det för tjejerna små, uppskattades och kul hade dom, eller vad tror ni? ;)
Frågade man om man skulle stanna och åka hem så fick man höra Neeeeeeeeeeeej! ;)

Lilleman, go och glad, andra stunden ledsen och inte alls med på noterna. Ligger brevid mamma medans hon datar en stund..

Sen till sist min lilla påsk gumma som fick vara med i Expressen =) Mommo skickade in en bild till webben som dom satte in och i fredags ringde dom till mig och frågade om dom fick sätta in bilden på Amanda i tidningen på lördagen..så min lilla påsk kärring fick vara med i Expressen med några andra påsk gummor..inte illa..men hon var allt söt min lilla kärring ;)
Så jag var ju tvungen att köpa tidningen bara för att gumman var med!

Hittade lite renoverings projekt ute i stugan, bla en knall röd stol som ska få sig en make over, en hylla och en bräda med knoppar på som en gång har vart till ett vapenställ men som kommer bli en bra klädhängare..Men som jag är, kan det ta lite tid innan det kommer vare sig bilder eller blir helt klart.. Tids nog blir det klart men det kan ta tid, även fast jag är hemma så räcker tiden inte alls till det man vill göra. Oscar och Amanda tar upp hela mina dagar så det finns inte mycket tid över till pyssel och egen tid..men det kommer =)

Så nu ska jag göra som barnen gör och ta mig till sängen och lägga mig..

Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar