fredag 26 mars 2010

Fredag

Busungarna på Hamnvägen ;) med sina nya mössor för i vår, bara sötast =)
Fredag är det hela dagen lång, alla dagar är nästan det samma när man är hemma med barnen, ett heltids jobb vill jag lova och det känns som att man har två jobb ibland..lite jobbigt men det går bara humöret håller sig uppe och alla är glada =) Hoppas det blir bra väder i helgen så man kan hitta på nått, kanske fara ut med skoter hela familjen och grilla lite, men det ser inte lovande ut så det blir då inga solbrillor på ;)
Sötaste killen som fick prova syrrans solisar..söt? Åååå JO =)
Gumman och lillkillen efter bastun, Oscar fick bada bastu för första gången för två veckor sen, han tyckte det var kul och skrattade när Amanda busade med honom i baljan.
Mammas små troll!

Sötaste lilla killen med sin skjorta, han är bara för söt i den =)

Nått som jag i alla fall kan konstatera är att barnkläder är inte billigt =( Jag var igår en runda på stan och hittade en dress till lill killen och idag ska jag fara och köpa en till gumman. Som jag har fått leta efter en i en mindre storlek än 80, och så hittade jag en på Barnbutiken, en Reima för 699:- men dom kostar alla lika mycket så märket spelar ingen roll, så det får bli den. Till Amanda hittade jag en fin på Team Sportia så jag ska fara och köpa den så man har en medans det finns, så det blir ytterligare 699:-. Sen detta med storlekar är inte lätt, han ska ju kunna ha den länge men den kan ju inte vara för stor att den är lagom när man ska ha en tjockare till hösten..! Farmor skulle sponsra till Lillemans dress =) så allt man får är guld värt..just nu lever mitt sparkonto farligt, blir så lite kvar varje månad att man får äta därifrån hela tiden.. Men det blir väll bättre, är gärna hemma med barnen men det är inte kul att leva på minimum..tur att Anders har jobb och lön varje månad för utan den skulle det inte gå.

Jag var ju och klippte mig i onsdags för jag fick ju ett presentkort när jag fyllde år, då passade jag på att klippa mig och plocka bryna, när jag skulle betala med presentkortet gällde inte den på klippningen?! Happ! jag står där som ett fån och tyckte det var värre pinsamt, jag blev ärligt talat ledsen och höll mig från att gråta på vägen hem och väl hemma sprack bubblan och det var inte kul. Hade ju inte egentligen dom pengarna till en klippning och hade fått höra att allt gäller, så där gick d 390:- på en klippning som jag inte heller vart nöjd med, så nästa gång går jag bara till den jag brukar. för ska jag betala så vill jag betala för nått som jag tycker blir bra och fint, vars jag inte tyckte nu..Så besviken är minst sagt vad jag är =( man ska inte tro att det är så, man ska alltid kolla och vara säker.. Nå ja!

Idag så började dagen tidigt som vanligt, men jag har fått Oscar att somna om när han vaknar vid 5 tiden, men Amanda vaknade före 6 och väckte alla idag så kl 6 var det morron hos oss, men jag gav Oscar nått att pyssla med så jag drog mig en liiiten stund =) Alla minuter av sömn är välkommet.
Så nu ska vi när Oscar vaknar fara till Kalix och betala dressen till Oscar som jag lånat hem, lämna tillbaks den jag tidigare köpt och köpa en till gumman, sen blir det puzzel köp och lite gotta till kvällen då det blir kebab till middag (egen) och sen bastu med mys i soffan efter med gumman =)
Trevlig Helg på Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar