onsdag 3 mars 2010

Onsdag

Känns som veckans mittpungt, snart stundar helgen...då ska vi inte göra nått speciellt alls, mer än bara mysa och ta det lugnt, men pappan i huset ska flytta företaget deras så han kommer att ha fullt upp. Mirror ska flytta i nya lokaler så man kommer nog inte se mycket av Anders i helgen. Inte för att man ser så mycket av han annars, men till middagen ser man ju i alla fall varandra, så det blir tråkigt om man inte ens kommer att se honom då..men men..vi överlever ;)
Annars lever livet på som vanligt, man går hemma och man går hemma. Känns som att man inte hinner med nått fast man har hela dagen på sig. Skulle så vilja fixa med så mycket här hema men orken räcker inte riktigt till. Man får som typ ALDRIG sova en hel natt utan att vakna så jag känner mig som en urlakad sill ibland.
Sen så när man väl kommer på att man skulle göra nått så vaknar Oscar eller så är det nått annat som kommer ivägen, som orken, matlagning (tyvär ett måste) blöjbyta, matning..hm..listan kan bli lång ;)

Finns det nått finare i tulpanväg än vita tulpaner? hm..Nee ;) Jag vill ha allt ljust och fint hemma, känns så mycket mer hemtrevligt på nått vis. Har tidigare haft mycket färg och åter färg hemma, men nu vill jag ha lite neutralt, vitt, grått, beige..nått som rockar välldigt hemma hos mig nu ;)
Jag köpte mig nya gardiner från IKEA, jättesöta vita gardiner med ett ljusgrått mönster, passar super till mina gråa väggar i vardagsrummet. Och mina murgrönor lever än, konstigt för ibland så är dom så torra att jorden nästan smular, men än så hänger dom med ;)
Härlig med solen som lyder in, men ute har det vart så kallt..brr, ner till över 30 minusgrader..huga! och när det vart varmare så har det snöat och idag snöar det och blåser så man blåser nästan bort ute. Jag och barnen var en sväng in till Kalix, var in till Willys mamma ( Amanda och Willy går på samma dagis) på Mitt ljuva hem. Där fanns ju ett och annat man vart sugen på ;) men man får hålla sig. Kan ju inte säga att börsen är full med kosingar när man går hemma och är föräldraledig precis =(

Nå ja..är välldigt gärna med mina barn så det får gå, men ibland längtar jag tillbaks till nått jobb. Speciellt när man har barn som tjorvat och en som trottsar och absolut inte lyssnar alls..då skulle jag gära vart på ett jobb ett tag, men jag har ju inget jobb att gå tillbaks till sen, känns ganska så tråkigt men man får väll klura på det ett tag till för än ska jag inte jobba..efter hösten är jag redo att få mig någe jobb om det skulle finnas nått vill säga.
Idag ska jag på gymmet med Elin och Helen, har ju kommit igång med träningen så nu får jag komma och göra nått för mig själv en stund 2-3 dagar/vecka.

Nu ska jag börja med middagen, ska koka en fisk soppa, så jag hoppas att det kommer smaka gott för det är första gången som jag provar d. Är så less på all mat som vi ätit så jag vill prova nått nytt lite då och då =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar