tisdag 9 mars 2010

Nu...!

Har jag i alla fall haft lite inspiration att fotat (förhoppningsvis) lite inspirerande bilder att kolla på ;)
Jag har ju som inte haft nån inspiration att göra nått här hemma men när solen visar sig från sin vackraste sida så får man en liten energi kick då och då ;)
Man hinner inte så mycket med en 5 månaders kille och en 4 årig tjej i huset, även fast många kan tycka att du är ju hemma hela dagarna..men men.. tiden räcker banne mig inte till.
Orkar ju inte vara igång hela tiden!
Plåtburkarna fick jag av Helena på min host..host.. 30-års dag (lite gammal känner man sig dock) dom får annars stå i köksfönstret ovanför köksbänken, där pryder dom sin plats =)
Fick lite annat smått och gott också..jätte fina saker =)
Den fina duken (eller diskhandduken) som syns är ett av mina nya saker som har fått flytta in hos mig ;) och även dom rosa grytlapparna fick komma med hem =)
Jag har både en löpare på bordet och en diskhandduk som hänger på ugnen, passar super till mina vita gardiner och över huvutaget i mitt kök.
Den vita fina skålen fick jag också av Helena =)
Glasburken hittade jag på EM för bara 19:- rena FYNDET!
Det andra har jag jag köpt på mig allt efter som.

Härlig med våren, det visar att snart stundar sommaren..längtar litet till sommaren då Anders är hemma ett längre tag än över helgen. Fast man får ju hoppas på att han inte har hela semestern uppbokad med annat så han hinner med oss =) Jag gillar sommaren om det inte är för varmt, gillar inte när det blir så varmt att man knappt orkar röra på sig, men dock skönare med sommar än vinter och -30
Glasen vi hade på vårat bröllop, tänk att det snart är 6 år sen vi sa JA i kyrkan, helt otroligt. Och det är snart 4½ år sen gumman föddes och ganska snart är det 5 månader sen lilleman kom in i vårat liv.Varför ska tiden gå så himmelens fort? Kan ingen stanna tiden lite, bara en stund. Min lilla bebis växer ju och blir snart STORA killen och sen vankas det dagis till hösten..huva! jag vill inte ens tänka tanken nästan =(
Min gamla pigtittare som jag hade när jag var mindre, nu har gumman fått ta över den och jag hoppas den kommer hålla ett tag. Men hon kan vara försiktig med saker som hon måste vara snäll med ;) mamma har predikat att hon får ha den men inte ta sönder den ;) men det går ju in genom det ena örat och ut genom det andra varje gång som jag säger nått..hm..!



Nepp! Nu ska jag gå ut en sväng med gumman, lilleman är redan ute, han ligger och sover i vagnen sen snart en timma tillbaks..

Ha d bra =)

1 kommentar:

  1. oj så du pysslat på=) fint de blev...kom och pyssla lite hos mig oxå=))

    SvaraRadera