onsdag 17 mars 2010

Onsdag

Onsdag morron och solen som lyste så fint försvann och det art mulet. Trodde morgonen skulle börja lik tidigt som dom andra mornarna här ett tag. Amanda vaknade kl 5 och grät och hojtade att hon också ville åka i backen, nått om där Emma också åker..hm! men hon somnade om och vi alla sov tills strax innan 7 och då menar jag alla, även Anders som börjar kl 7..inte ovanligt att han sover förbi klockan!
Ljusstaken som syns på bilden har mamma köpt till mig på återvinningen, eller rättare sagt två fick jag, är lite sugen på att försöka få gjort om dom till lampfötter i stället, men jag måste få nån som borrar i dom i sånna fall, dom skulle bli fin som lampor i stället ;)
Glasklockan med fatet är från Buketten =)
Fick av svärmor här för ett tag sen =) tycker den är så fin =)
Min inspiration är ännu mer bortblåst än innan, igår hade jag en verkligt trött dag och jag ville bara sova, fick mig några minuter på soffan medans Oscar sov men det var allt.
Vart heller ingen träning av nått slag för orken fanns ABSOLUT inte där. Var ju och provade på Innebandy i söndags och det var kul så jag ska försöka ta mig på den varje söndag så länge dom vill ha en flodhäst springandes med klubban i högsta hugg ;)
Sen var jag och Elin i mondags på gymmet och körde kondition i uppförsbacke på gå bandet, skönt men träningsvärk i benen har jag haft från först innebandy och sen bandet..!

Var i måndags på 5 månaders koll med lilleman. Han är nu hela 68 stiliga centimeter och 7205g tung.

Kan inte riktigt fatta att tiden går så himla fort =( men man får d inse att man blir inte yngre och barnen lika så. Men ibland går det alldeles för fort och jag vill ju ha han som bebis läääänge, för vi planerar ju inga fler.. Sen har jag börjat med smakisar åt Oscar, han tjögas och hurvas..men det tar sig ;) Han fick också spruta i båda benen, stackars lilla kille, men det gick ganska fort över sågrät haninte mer. Sen stannade vi kvar på öppna förskolan så gumman fick leka av sig. Lite svårt att hitta på saker med gumman när orken tryter, men jag ska försöka gå dit kanske en gång veckan så n får leka lite med annat än sina saker hemma.
Mammas finaste gumman ville vara med på kort, hon hade fixat till sig med massor medklämmor i håret =) Jag tänkte fara med gumman och visa henne vart jag är och tränar på kvällarna, hon vill så gärna komma med, men det är lättare att fara utan henne så hon har blivit lovad att i alla fall få komma med och se vars jag tränar så jag planerade att göra det idag..så få se!

Nepp..nu ska jag rotera så jag hinner med nått, lilleman sover men vaknar nog ganska snart, han är ju ingen lång sovare precis, men igår slog han till och sov 2timmar..länge sen sist!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar