lördag 31 augusti 2013

Pyssel

Jag har försökt orka med lite pyssel nu medans jag är hemma på min lediga vecka. Men orken finns som inte där helt och hållet och speciellt inte efter en veckas natt jobb med lite sömn och mycket att göra som gör min trötthet ännu värre. Men lite har jag i alla fall hunnit med att pyssla med. Så här kommer lite bilder =)


Jag fick en fix idé om att jag skulle ha en spegel i vardagsrummet. Sagt och gjort så vart det en spegel in dit. Men inte vilken spegel som helst, utan ett gammalt fönster som jag lämnade in på Åströms för att sätta in spegelglas i. Och så här fint vart resultatet =)
Fönstret hittade jag på bo vindan när det rensades där innan den revs bort och jag visste ju att den kommer jag få användning för nån gång ;)


Sen har jag även köpt mig en fin lampa från Ellos, dock inte billig men fick -40% på den så det gick ann och fint vart det =)


Fönsterbågen hade jag vitmålat sen tidigare då jag hade den med hönsnät i, men den hade blivit lite skamfilad och lat som jag är så tog jag och slipade den lite mer så att den ser gammal ut ;)
Ett gammalt fönster ska väll inte se nytt ut, och det vart så fint.
Passar så bra där den nu hänger.


Det är piffet som gör biffen ;)
Jag är så nöjd med resultatet och fotolisterna och alla foton som varit där spegeln är nu har fått flytta till två andra väggar. Vart kanon det med =)
Farfar (svärfar) var snäll och kom och hjälpte mig, för ni vet väll hur vi tjejer är..när man väl bestämt sig så vill man helst ha gjort det dagen innan!


Köpt lite nya kuddar och fodral i sommar. Lite från Ullared, Ikea och lite beggat. Den rosa runda tycker jag mycket om =)


Jag är ingen ljus människa, eller jo, jag gillar ljus men eldar dom inte så ofta. Men nu så har jag börjat lite smått och det blir så mysigt i mörkret. Oscar var med mig och valde ut detta ljusfat med tillbehör. Det tar sig, han kanske också blir inredare när han blir stor ;)


Dessa fina lampor plockade jag ihop sist vi var till Luleå. Skärmen är från Dollar Store och kostade bara hela 49:- och foten från Chlas Olssons. Vart kanonfint om man frågar mig.


I sommar var vi på en lite nätt 300 mils bilsemester. Åkte genom landet och såg en massa och hälsade även på en del släktingar efter vägen. Och en å annan gobit fick komma med hem under färden, och då menar jag inte levande saker utan inredningsprylar så klart. Denna fina lilla skylt hittade jag i Helsingborg på en inredningsbutik med massa fint i.


Jag tycker att det är helt OK att köpa på loppis och begagnat. Har inga problem med att förnya och göra om med saker som inte är splitt nya. Jag fyndade denna pläd och kudde av samma tjej som jag fyndade den rosa fluffiga kudden av.


Ullared och GK:ås var vi till när vi passerade på vägen från Göteborg, och oj vad det fanns prylar och massa jox där. Denna fina lampa fyndade jag, samt lite anndra inrednings prylar också. Men lite besviken är jag allt på Ullared, hade trott att det skulle finnas mycket mer att slösa pengar på. Och på mindre än 3 timmar var vi ute från butiken. Så helt klart, om jag passerar där nån mer gång kommer jag gå in. Men kanske inte åka enkom bara dit =)


Några loppisar har jag och barnen hunnit med i sommar, men dom flesta tog vi på samma helg ;)
Så kul när man kan fynda det någon annan ledsnat på. Och jag säljer det jag inte vill ha mer. Har just gått igenom gummans rum och det vart lite av varje därifrån. Sen blir det lillemans rum och även resten av huset ska gås igenom, sinom tid.
Men mycket inredningsprylar tar jag med upp till lägenheten i Lappmarken, är lite att fixa två hem. Och jag är en sådan tjej som vill ha lite ombonat omkring mig.


Anders är i Prag med företaget (jobbet) och jag är hemma just nu ensam med gumman. Lilleman drog ut till skärgården igår med farfar och farmor. Så vi två har lite egen tid med varandra. Och vi ska strax unna oss Thai mat, igår vart det Pizza och en film samt glass i stora lass ;)



Annars så lever livet på, får ta en dag i taget och för varje dag blir det lite ljusare.
Allt är inte på topp och  mitt liv är inte helt på banan, men jobbar på det och som sagt, sinom tid kommer det ljusna helt och både orken och glädjen kommer tillbaks.
Är inte lätt att jobba och bo borta, men det är inte hela saken till att mitt liv kraschat och jag sakta men säkert håller på att ta mig upp från gropen jag föll ner i.
Många sår vart det på vägen ner men dom helar och allt kan bara bli bättre ju högre upp man kommer =)

Nu ska jag ägna min tid till min lilla fröken resten av kvällen.
Idag blir det en Monster High film och karra efter maten =)

Tjing!

1 kommentar:

  1. sötis=) du är ju stark, så detta fixar du=) hadé bäst! fint allt blev,och fina fynd=)/Helena

    SvaraRadera