lördag 14 september 2013

Fynd och lite till!

Redan mitten av September, dagarna rusar fram så fort att jag inte riktigt hinner med. Söndag och veckans sista dag i morgon och det är även dax för en veckas jobb IGEN!
Vet inte riktigt vem som snor mina lediga veckor, för dom går fortare än den snabbaste avlöningen man kan tänka sig. Men så är det!


Jag Fyndar ju lite då och då som så många vet. Fyndar enligt mig i alla fall ;)
Och ofta på Återvinningen här hemma där man slinker in lite då och då när mamma jobbar i fiket i samma byggnad, och på andra loppisar mm hittas också en och annan go bit.
Denna lilla tallrikshylla köpte jag för bara 50:- Den är inte stor men så pass att den passade där den nu hänger i köket.


Lite vit färg och sen dra med lite sandpapper och vips, var det klart ;)


Köpte även dessa små skärbrädor eller vad man kallar dom. Lite färg och sen hårt på med sandpapper så vart dom fina och passar bra på den lilla hyllan i köket =)


Vill ha en större, så om jag råkar "springa" över en nån gång ska jag byta ut denna lilla. Men nu får den hänga där ett tag tills jag blir less och vill byta ut den.


Innan var det rätt tråkigt ;)
Jag planerar att fixa till i köket, sätta pärlspont på halva väggen och sen nån ljus fin tapet. Men det blir senare i vinter som jag börjar med det projektet.


Fyndade mig en vas på återvinningen (som vanligt) för några kronor och sen köpte jag fina vita gladiolus med lite björngräs och satte i. Stilrent och fint =)


Skulle köpa vita liljor, men ändrade mig då Gladiolusen bara kostade 10:-/st så då fick d bli sånna i stället. Så för 60:- vart det så fint på bänken i vardagsrummet.


Köpt även denna på Återvinningen nu i sommar, men då var det ett runt bord som var smutsigt som tusan och skivan var sprucken mitt i tu med en lös bit. Men min fixar hjärna satte ju igång och grunna och kom på att den där kan man ju dela på och få ett månbord av. Sagt och gjort, fick hjälp av svärfar som sågade till den, sen skrapade jag och målade bordet. Och efter det for jag fram med lite sandpapper även på den ;)


Fastnade för dessa två små söta lyktor från butiken Handplockat. Där finns det så mycket fint där att man blir alldeles kollrig. Synd bara att man inte kan köpa allt man vill ha.
Men som med allt annat måste man prioritera, man kan ju inte få allt man vill ha!


Bordet passade så fint där jag tänkte mig den, och jag vart sugen att fixa på mina andra två projekt som jag har på G. Två byråer som ska slipas och målas. Men får ta det om två veckor för nu blir det ganska mycket jobb den närmsta tiden med bara en ledig helg.


Idag har vi varit på kalas till Helenas Alexander som fyllde 6 år. Gumman ville ha uppsatt hår och sprayat ett rosa hjärta på sidan, Sen ville hon låna mina öronhängen. Och klart att hon får låna då det är till kalas. Hon har blivit så stor min lilla tjej =)


Lilleman ville ha en rosa stjärna på sidan och så klart fick han det. Sen har han och jag målat naglarna ;) Min lilla fis. Brukar måla naglarna när jag ska jobba, andra målar dom när dom är hemma, men jag gör tvärt om. Har så skitigt jobb att jag försöker dölja det skitiga som inte går bort när man tvättar händerna fören efter flera dagar utan jobb



Dagarna går så fort när man är ledig, så i morgon bär det upp till Lappmarkerna igen. Men på måndag kommer mamma upp och ska hälsa på mig, så det kanske kommer kännas som att veckan går lite fortare. Blir kul att hon ska komma och kolla hur jag bor och jobbar.
Är ju ganska ensamt där uppe, så sällskap får man inte för mycket av.

Nu är det dax för saga till barnen, så bara ta och läsa så dom kommer sig i säng nån gång.
Tack och bock för idag.

Kram

1 kommentar:

  1. superfint allting var=) Oscar glömde sin scarfs här...får väl lämna den vid tillfälle nån gång=) ni et var den finns iallafall=)tack för presenterna, och kul att ni kunde komma=)

    SvaraRadera