torsdag 10 december 2009

Dagarna rusar

Ja..dagarna rusar fram och lilleman blir hela 2 månader på måndag. Kan inte riktigt fatta att det går så himmelens fort. Det är morron och sen helt plötsligt kväll och måndag och sen mitt som det är så har fredagen redan kommit. Igår var jag med Oscar på BVC på 2 mån koll, och han växer som han ska. Nu vägde han 5225g och är 58cm lång. Han är lika stor som gumman var när hon var 2 månader =) barnen följer varandra, men Amanda har vart tyngre fram tills nu så vi får väll se hur det fortsätter ;) Men allt var bra med Oscar och läkaren sa att allt såg jätte bra ut med lilleman =) och det känns ju skönt att allt verkar bra, för man vill ju inget hellre än att allt ska vara bra och att barnen får vara friska.
När jag skulle gå och byta blöja innan läkarbesöket så snubblade jag med Oscar i famnen över en sablarns stuttshäst, och den är ju inte liten heller, men jag lyfte tydligen inte fötterna nog högt och fastnade i den och föll som en fura. Men som tur var klarade sig Oscar från att smälla ner i cement golvet, så jag fick ta smällen och det gör jag gärna bara inte han blir skadad. Första gången jag flög med en bebis i famnen och jag hoppas det inte blir en gång till..Huga..det hade kunna gå väldigt illa.
I tisdags var prästen på besök som vi ska ha på dopet nu på lördag, pratade lite och gick igenom psalmerna och snabbt lite i vilken ordning allt skulle ske. Men jag kommer inte ihåg så mycket för jag hade sånn huvudvärk som heter duga. Men det är ju inte så avancerat med barndop och det blir vad det blir av allt. Har förberett smörgåstårtorna idag, mamma har varit här och gjort rörorna som är i mellan och svärmor var sen och hjälpte mig att natta gumman för Anders var på möte. Men lilleman somnade ganska snabbt så jag hade kunnat natta båda barnen. Fick göra det i går och det gick bra, men man vet ju aldrig om Oscar vill somna som han ska och inte tjorvar. Men som det är nu så somnar han bra på kvällen och sover fram tills halv 1 nån gång och äter men då är jag så trött att jag alltid somnar med honom brevid mig och nån gång vid 3 tiden så vaknar han och vill äta lite igen, då får han åka tillbaks till sin egen säng och sover till nån gång vid 7 tiden, men idag så vaknade vi kl 6 och gumman vid 7. Så det blir inte mycket sovande här i huset, men man får ta igen det nån annan gång i livet. Och just nu är jag så trött men sitter här vid datan i stället..man kan vara dum ibland.
Ska ställa i ordning allt inför dopet i morron, tårtorna ska bakas och det ska dukas. Svärmor får garnera smörgåstårtorna och om jag hinner ska jag baka..men jag misstänker att det blir sämre med det.
Sen ska jag också prismärka lite kläder som jag ska sälja på fyndis till veckan, och jag hoppas på att få sålt lite..men men..är ju inte så lätt att sälja kläder och får jag inte sålt så ger jag nog bort en del, för jag har inte plats för dom och lilleman ska inte ha klänningar ;)

Annars så lever livet för oss som vanligt, man tar hand om sina två små liv. Den ena bråkigare än den andra ;) =( men det är ett kärt besvär och jag skulle aldrig göra dom ogjorda för allt i världen. Amanda lyfte ner Oscar från babysittern idag utan att jag såg det, vände bara ryggen till och han låg på golvet under baby gymmet och klagade. Lilla gumman ville att lillebror skulle gymma i stället men jag fick förklara på ett lugnt sätt att hon får inte bära lillebror, men hon menade ju bara väl fast det kan bli lite fel.

Orkar inte skriva en massa mer, nu ska jag krypa ner i sängen..skriver mer vettigt nån annan dag. Hade en massa att uppdatera men med bomull i huvudet så kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva ;) La in en halvful bild på mig men en söt kille är det ju i alla fall, trotts dom röda ögonen som jag inte fick bort.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar