onsdag 30 december 2009

Besök på Badhuset

och bus i snön har det blivit idag.
Jag och Amanda busade i snön medans Oscar låg och sov i vagnen. men först gick vi på en promenad och jag drog gumman i pulkan medans jag puttade Oscar i vagnen...alla sätt är bra för utom dom dåliga ;) vill man promenera så får man försöka lösa de på någe sätt och så vart det idag och det gick ju bra. Gumman till och med gick en bit när vi träffade på Erika, Nora och Tilde ;)
Sötaste gumman busar i snön, hon kastade snö på mig och jag kastade henne i snödrivan ;)
Roligt att få busa och bara vara med gumman en stund när gossen sussade i vagnen.

Mamma och gumman!

Sen har vi varit på badhuset barnen, jag och mommo. Hade inte gått att vara där ensam så det var tur att hon ville komma med och bada. Hade först tänkt bara fara med gumman men då ville jag ta med Oscar också så han skulle få bada. Han sa inget alls, han klagade inte och var så snäll och söt hela tiden..för söt är ju min lilla kille helt klart =) Eller jo hanvar inte alls så sugen på att bada i barn polen, han tyckte det nog var för kallt ;) sen i duschen vart det kallt när jag inte hade vattnet på honom hela tiden så kom det ett svagt pip ;)

Gumman trivdes som fisken i vattnet, eller som hon var en sjöjungfru ;) hon plaskade omkring där i vattnet mellan alla som också badade, för det var mer än en som hade samma planer som oss. Så man fick trängas lite, men finns det hjärte rum så finns det stjärte rum ;)

Sötaste lilla killen som ligger och skrattar i sin jamis ;)

Han är så fin och söt min lilla kille, och dom senaste dagarna har han vart mer nöjd och glad. Sovit bättre och kommit sig till ro på kvällarna mycket bättre än för ett tag sen. Får honom att sova bättre på dagarna också, dock sover han bäst i vagnen, bilstolen eller i min famn, så det blir att klä på sig och vara på ranten eller promenera för att få honom att sova. Men ett stort men, han har slutat äta ersättningen på kvällen, han totalvägrar =( antingen är han mätt och vill inte ha eller så har han fått nått annat för sig. Men han äter ju på em när han vaknat från sin vila och det blir ganska snart där på som han får flaskan och han kanske är nu i en period som han inte vill ha lika mycket mat eller nått. Och han sover bra som det nu verkar..peppar..peppar.. fast han bara tar tissen när han går och sover. Är så i valet och kvalet ang amningen, men som det verkar nu så är han en tisse kille, han tycker inte alls om flaskan eller tutten =( men sen kanske..hoppas jag!

Här är Oscar i sin nya overall som jag köpte i veckan, och hm..det är lite stor men han kommer nog att växa i den innan vintern är slut och det är bättre att den är lite stor än att den är för liten ;) Mamma köper stora kläder åt sina barn..skratt! jag tycker att det är bättre med lite större än för små och så kan dom ha kläderna lite längre =) men ibland blir det lite stort ;)
I morron är det nyårsafton och det är bara timmar kvar nu av året 2009 och snart stundar år 2010. Ett år med nya utmaningar och nya prövningar. Men 2009 är ett av dom bästa åren för mig, för detta år fick vi våran lilla prins, och 2005 var ett annat år som blev det bästa för då fick vi ju våran lilla prinsessa =) Jag känner mig lyckligt lottad som har fått två så fina barn, skulle bara velat få bort buggen som gör att den ena inte lyssnar, men man får väll ta lite defekter som kommer med på köpet ;) Antar att den lilla också kommer att ha grytlock stora som elefanter sen när han blir lite större.

Ni får alla ha ett Gott slut på 2009 och ett Gott Nytt 2010

Kram

1 kommentar:

  1. hej miagumman...jo det fanns så mycket i Jotex som man skulle kunna köpa och bra priser, jag hade oxå 50% på en vara så det blidde gardinerna för 149:- ett bra fynd det=) cs hos Catrin sen, om man inte fryser fast vill säga...32,3 här i gammelgården brrr.Anton får nog skjutsa in mig så man inte blir ståendes=) hadé tills ikväll...

    SvaraRadera