måndag 14 december 2009

Dop, Lucia & 2månader

Vi har haft dop i helgen, lilleman har fått vatten på huvudet..som Amanda säger ;) Så nu har han även fått sitt man i kyrkan och inte bara genom skattemyndigheten. Våran lilleman Oscar, Anders Erik.
Idag blir han också hela 2 månader, jag kaninte riktigt fatta vars tiden tagit vägen?!?!? tycker att det går för fort, och för det mesta tycker jag att allt går bra men då kommer dom stunderna som allt känns motigt och jobbigt. Men då får man göra som en sa att då tänka på dom fina stunderna då allt är bra. Stunder som bilden ovan gör ju att man inte kan vara less, trött och sur ;) man blir bara så glad när han ler med sitt vackraste leende och skiner som en sol i mörkret. Just innan jag tog kortet tjorvade han och ville inte sova, och jag vart less och satte honom i sin baby sitter, sen efter en stund tittade jag lite argt på honom och han kikar lite blygt på mig och ler, kikar lite igen och ger mig ett stort leende som på bilden och då kan man ju bara inte vara sur nå mer ;) Och idag så var han nästan runt, han låg på golvet och kom sig upp på sida men inte hela vägen runt på mage från rygg. Så snart kommer han snurra runt. Så man kan inte han honom på nån hög höjd ensam nå mer så han inte dimper ner i golvet.
Har varit och kollat på lucia tåget på dagis och på min lilla fina Lucia. Mamma tycker ju give att hon var den finaste så klart. Men även min lilla tomte nisse klappade hjärtat extra mycket för. och han var ju den sötaste lilla nissen där ;)
Mammas Lucia hon var så duktig och var med hela tiden i tåget =)
Åter då till dopet, det var mysigt och fint =) Lilleman han sov nästan under hela tiden och vaknade när prästen fick honom och skulle hälla vatten på honom. Men inga större klagomål vart det, så allt gick bra. Mammas lilla yrväder däremot hade massor med spring i benen och kunde inte riktigt vara stilla ;) mammas klänning åkte upp ett x antal gånger. Men i det stora hela gick allt bra.
Nog för att alla barnen sen sprang och levde loppan, så det busades en hel del ;)
Här får han sitt vatten på huvudet. Oscar, Anders Erik.

Annars så lever livet på här som vanligt, man byter blöja, matar, tjorvar och bråkar lite med barnen till och från, myser, lagar mat, tvättar, städar och gör allt hemma.
Amanda har blivit lite lugnare men än har hon knäck i öronen, känns som att man bara gormar på henne ibland =( Lilleman skriker som bara den, Anders ville prova lägga honom utan att han skulle få somna vid tissen, men det går som inte d. Även fast han äter ersättning på kvällen också så går det inte att somna utan att få äta lite till och komma till ro brevid mamma.
Så jag ska ta och gå till honom så slipper stackar gråta så..
Men..det vart helt plöttsligt tyst där inne, han måste ha somnat av utmattning?! måste nog kolla in där i sovrummet sen när jag skrivi klart.

Tänk alla! Det är julafton nästa vecka, lite svårt att fatta!
Dagarna går så fort att man knappt hinner med..ibalnd undrar jag vart stopp knappen finns..hm..
Har varit till Fyndis idag med en massa kläder som jag tänkte få sålt, så jag hoppas ett ett och annat plagg kommer bli sålt och att jag får en liten slant för dom. Ska ha även nästa vecka men sen får jag se om jag ids ha nå mer, men jag hoppas verkligen att jag har för sista gången fått sitta och sortera och prismärka dom. Har också lagt undan en hel massa som lilla Tilde ska få, och det kan nog bli lite till om jag inte få sålt. Har också renat lite bland bebiskläderna och lilleman växer ju så det knakar så jag har fått ta bort lite av dom minsta kläderna också. Så nu kör vi helt på 62 och nått enstaka plagg på 56.

Ska nu natta en skrikande liten jänta i stället, lilleman sov så gott när jag sprang efter Amanda in i sovrummet..Phu! man kan verkligen få spunk ibland.
Men en nackdel när lilleman sover nu är att mina bröst värker, är ju en stund sen han åt från dom =( och ännu längre från det ena..kommer vara skönt innan kvällen är över, nå ja..man överlever nog.

Ha det bra alla vänner!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar