tisdag 1 december 2009

1 december

Idag är det tisdag och har så vart hela dagen lång..Just nu håller Anders på att försöka få lilleman att sova, han är helt hopplös på att somna vissa kvällar och jag kände på mig redan tidigare att det kommer bli en tjorvig kväll och så vart det. Han är så orolig ibland och kommer sig inte till ro och när man tror att han sover och lägger ner honom i sin säng så vaknar han och gråter hysteriskt. Han kanske har ångest över att inte vara nära mamma för han sover ju brevid mig i sängen..ja..jobbigt i alla fall..
Idaghar jag varit med gumman till frissan och klippt håret för hon var verkligen långhårig. Både hon och Oscar var snälla och det gick bra fast jag inte trodde att det skulle gå vägen när han också inte ville sova..men det gick fint och håret vart fint =)
Har provat kläderna jag beställde från HM som mommo sponsrade till (tack mommo) inte annat än tacka för bidraget när slantarna är få nu när man är föräldraledig. Jag får leva på sparkontot om man vill ha sig nått. Var ju till Happis i lördagsoch köpte det som fattades både till gumman och gubbens kläder och så fick jag ju HM paketet igår och så här vart resultatet. Är han inte stilig min lilla kille? Är ju så tokigt gulligt att man smälter.
Det gick lättare att fota lilleman än storasyster hon är helt tjorvig just nu att hälften vore nog..jätte jobbigt men det är nog en del svartsjuka som gör henne så här kollrig =( det är inte bara en sak utan hela tiden tjorv och gorm. Hoppas bara det går över ganska så snart för det tar på krafterna
Här är i alla fall ett av korten som gick att ha kvar, men fin vart även gumman i sina kläder. Bidraget från mommo var också lite till gummans kläder =) I morron är det dagis igen för gumman, hade glömt bort det för stunden att det är onsdag i morron och dagis igen. Sen är hon ledig ända tills tisdag då hon får fara igen på dagis och bråka där en stund. Prästen ringde idag och ville träffas för att gå igenom dopet, så på tisdag nästa vecka kommer han så ska vi gå igenom det som skall ordnas. Vet inte vilka psalmer vi ska ha, kommer inte ihåg vilka vi hade på gummans dop..kanske har det uppskrivet nån stans..hm..
Tänk att det är 1:a december idag, inte klokt vad tiden går och snart är det jul, fort går det och snart fyller jag
30..AAAaaa! Tänk! jag fyller redan 30 år..hur kunde det hända? Hur kan det komma sig att tiden gått så här fort och att jag fyller så mycket snart? Ja jisses..men här ska det då inte firas för att man blir 30, ingen ide att fira, bättre att spara krutet och fira barnen i stället ;) Är kanske lite nojig för att fylla 30, för det känns som att det sen bara kommer gå utför..10år till så är man 40 och 10år är inte alls länge.. Nepp! slut grunnat om d, man bli bara deppig om man ska grunna på sånt just nu. I stället så kan man grunna på och se fram emot julen för barnens skull, och det känns så skönt att få vara ledig en jul =) det har vart ganska mycket dom senaste jularna så det ska bli skönt att bara få se på och vara på sidan om all stress.
Vi ska ha julen hos oss i år, ska bli skönt och kul =) Men först nu dopet nästa helg och sen julen efter d..
Kram och God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar