söndag 29 november 2009

1:a Advent

Idag är det den 1:a Advent och så har det varit skyltsöndag här idag, men det blir bara mindre och mindre aktiviteter. Är ju inte alls som när man var liten, eller så är det att man var liten och tyckte det var så speciellt som det vart så stort..eller så minns man fel eller nått. Har just fikat lite lussebullar och julmust, pyntat lite men min energi är inte alls på topp, men jag vill ju ha lite julfint så det är väll bara att masa sig till att pynta lite och försöka orka medans gubben sover. Han sover just nu så jag undrar om han kommer kunna somna igen på en stund, men med ett rejält mål mat så kanske han slocknar och sover natten också för han har sovit dåligt idag på hela fm var han vaken och han vaknade och började tjorva vid 4 tiden och jag kan ju bara säga att jag är ganska så trött..men sova få an väll göra i graven..eller?
Gumman var hos farmor på torsdag medans jag och Anders var och fick vaccinet, så nu har man fått den omtalade sprutan och jag har bara fått lite ömt i armen som att jag skulle ha träningsvär och så gör det lite ont när man trycker eller stöter där..annars så är det inget annat. När gumman var hos fammo då bakade gumman, fammo och Emma lussekatter. Det blev en lite längre stund än bara då jag var till Kalix för gumman ville så stanna kvar hos farmor för att leka med Emma och fick det också ;) så hon kom hem några timmar senare än planerat. Och här är gummans resultat av bakningen, ganska så söta små lussebullar ;)

Oscar min lilla goding Han har börjat le ganska så mycket nu. Tidigare kom det bara ett leende här och där men nu så ler han varje dag =) alltid nått litet smile kommer när han är vaken och man pratar med honom eller bara visar sig =) Sen har han börjat att jollra mer och mer, och det låter ju så sött att man håller på att smälta ;) Bättre gubben joller än gummans trotts =( hon är så nebbig och uppkäftig och gapig att man inte riktigt vet åt vilket håll man ska vända och svära..ibland kommer det åt hennes håll och just i den stunden tänker man att det skiter jag i, men i andra känns det dumt att mata henne med en massa svordommar hemma. Men ibland kan man inte bara hålla sig, det kokar som över.Men hon har stunder då allt är bra också så det är ju inte bara dumheter som gäller men ganska så ofta att man ibland glömmer bor att hon kan vara snäll och duktig också ;) =(
Den här bilden hamnade på sninskan och jag sitter vid gummans dator och då kan man inte ändra på bilderna och på nått sätt blev den upp och ner i kameran..nå ja..ni ser ju att han visar sitt fina smile i alla fall =)
I morron ska gumman på dagis efter ha varit hemma 1½ vecka, förra veckan fick gumman magsjuka och då vart det inget av att fara på dagis men nu så i morron ska hon få fara för jag känner att jag måste få en paus och skulle verkligen vilja bara få vara ensam och göra nått bara för mig, men den tanken finns bara i drömmarna just nu för Anders har ju en hel massa annat för sig under sin lediga tid..nå ja..
Var till Happis igår med Mamma och barnen, jag var och kompletterade kläderna till gumman och gubben som dom ska få ha på dopet. Och Oscar kommer få ha på sig finbyxa, väst, skjortbody, slips och lackskor ;) han kommer ju bli den finaste killen av alla. Gumman ska få ha en fin klänning och lite annat fint till. Så det kommer bli toppen..bara humöret är på topp och dom vill vara med kommer ju göra det hela mycket bättre. Sen har jag beställt ljusblå marsipan till tårtorna och lite små tårtdekorationer i blått..så dopet kommer konstigt nog gå i blått ;) skratt!

Nu vaknar Oscar från sin kvälls vila så det är bara att avsluta nu och böragöra honom klar för natten, ge mat och byta blöja och så ska jamisen på både för gumman och gubben.
Tjingeling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar