torsdag 19 november 2009

Torsdag

En dag som alla andra dagar, lilleman har sovit si så där i natt men han har haft 3 underbara nätter innan som han sovit och bara ätit en gång på natten =) då han sovit från ca21 tiden till 1.30 och ätit, somnat om till nån gång kring kl 5.30 då han ätit och somnat om, så skönt att få sova lite och det var så uppskattat..verkligen. Men i natt har det blivit två mål och en del tjorv, lilla magen har bråkat och en och annan gas läcka kom då och då. Han gråter inte direkt utan ligger och knorrar och grymtar, stonkar och stönar..som en liten nasse ;)
Så i natt har han sovit från ca 21 till 0.30 åt och vaknade igen redan kl 4. Men har sovit i egen säng ända till kl 4 då somnade jag med honom brevid mig så han blev kvar brevid mig ;) Men annars har han nu sovit fjärde natten i egen säng, och det är helt underbart att få tillbaks sin säng igen. så man kan ligga och sova ordentligt.
Så denna morron var jag inte lika pigg och uppåt som andra mornar, och gumman kommer alltid och vill ligga med oss i sängen på morron men hon vill alltid tränga sig brevid Oscar som oftast just har somnat om efter ett mål mat och är just då lättväkt..så idag gick det inte för honom att sova vidare så det var bara ta upp även honom kl 7. Så nu efter ett rejält mål mat så sover han förhoppningsvis ett tag i sin säng för jag kan inte riktigt gå på promenader när jag är själv med båda barnen för Amanda är allt annat än samarbetsvillig och vill INTE promenera runt byn med mig..så det blir att sitta mer inne. Fast vi ska gå ut efter att vi ätit lunch här på ett tag och leka lite när Oscar ska sova sin andra sväng för dagen. Som han verkar ska göra, men man vet ju aldrig från dag till dag hur nästa ska se ut.

Anders har bokat tid för vaccination av honom och mig nästa veckan för man kan tydligen göra så nu, så på torsdag mellan kl 10-11 ska vi och ta en spruta..längtar inte men allt för att inte barnen ska bli sjuka denna gång, och just nu när Oscar är så liten är jag extra orolig och nervig ang allt som har en farlig utgång..vill inte ens tänka tanken men den kommer och gör mig verkligen rädd =) Huga för allt möjligt som kan hända..inte bara influensan utan allt annat också =(

Har satt upp en bild på mig och Anders vid skötbordet och när Oscar såg den så log han och försökte jollra lite =) så gulligt! Fick ju också dopklänningen i förrgår på posten och den var fin, så som den såg ut på bilden =) Mamma ska få brodera in Oscars namn och datumet för dopet på klänningen och sen ska jag ta bort en stor blå knapp som fanns sydd fast på framsidan och sätta dit fina blåa band i stället. Så nu har den kommit så man behöver inte fundera mer på om man har en klänning eller inte. Anders har gjort klart dopkorten som bara ska skrivas ut så kan jag sen fara och posta dom till alla som vi ska bjuda, kommer bli roligt och mysigt med dop dagen innan Lucia med tända ljus och nära och kära. Mysigt med jul och nästa vecka är det ju redan 1:a advent så jag och gumman ska julpynta nån dag till veckan när lilla killen sover. Oscar har ju redan hunnit bli 5 veckor om jag nu inte tappat räkningen, tänk att han funnits hos oss i hela 5 veckor. Ganska lite ena stunden men det känns som att han vart med oss i evigheter, som att han alltid varit med oss.

ÄLSKAR VERKLIGEN MINA BARN <3

Amanda trottsar och lyssnar väldigt illa på vad man säger, det tycker dom på dagis också men det kanske ger med sig när det gått ett tag. För det är ju inte hon som är i centrum och det gör att allt blir jobbigare för mig och andra. Hon vill verkligen inte lyssna ..inte ens om det är nått kul som ska göras..MORR! så hur mycket man än älskar sina barn så kan dom göra allt för att testa ens humör, dom ver verkligen vilka knappar dom ska trycka på för att man ska reagera som mest. Men är hon snäll och inte hittar på så mycket svammel så ska jag och hon fara på Bio på lördag, bara vi två och äta popcorn och godis och bara ha kul om hon nu kan sitta still..för det har hon också lite svårt med. Mycket spring i dom små benen, men är det barnbio så finns det nog en och annan som inte orkar sitta still så hon kanske inte blir ensam med spring i benen. Får bara tanka Oscar ordentligt så han klarar sig ett tag, då ska det nog gå bra.

Ska nu kolla till lilleman att han sover gott och sen försöka orka vara med min dotter, men just nu är jag så trött att jag skulle vilja slumra till en stund men det går inte när Amanda är hemma. Vill ha lite koll på vad hon håller på med ;)

Kram och hej för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar