fredag 13 november 2009

Fredag

Fredag är det hela dagen lång..och jag som verkligen ville åka till IKEA idag men min man halar ut det hela tiden och nu är jag less och känner men skit i det då. Bygg och strunta i mig..MORR!
Men i alla fall..nu till nått roligare..
Lilleman han har börjat ta ersättningen =) JIPPI! och vilken skillnad det är på honom bara från igår, han sover bättre och verkar mer lugn just nu i alla fall, han till och med somnade själv i sin egen säng när jag la dit honom nu på morron, drog bara upp mobilen och han somnade utan att klaga =) då måste man ju vara nöjd..eller? Så han tog flaskan igår kväll efter några om och men, sen har Anders gett från flaskan på morron och så fick han tissen också ;) men på natten kommer han få bara tissen för jag orkar inte stiga upp och blanda till nån lella. Men han verkar i alla fall nöjd och jag hoppas det kommer att funka bra med att både ge flaskan och amma för det är just det jag vill. Sen vill han sluta amma så vill han med tiden men just nu känns det ganska så skönt och lite som en befrielse från allt snuttande som han håller på med. Jag myser gärna med honom ofta och lääänge men jag vill helst inte vara en levande tutte, för det är jobbigt.
Han har ätit bra till en början sen har han legat och bara tjorvat vid tissen, sugit och gormat och haft sig, så det har kommit för lite eller inget till slut och det har resulterat i att han inte är nöjd och mätt och vill snutta och äta hela tieden, och jag mår inte bra av att bara sitta och ha honom vid bröstet hela tiden och inte kunna göra nått utan att måsta springa och ge honom mera mat titt som tätt.
Igår somnade han också själv i våran säng och sov ca 4 timmar på eftermiddagen och i natt drog han av 5 timmar på raken efter ha fått både tissen och lellan =) Gick för att söva honom kl 20 men somnade själv och vaknade strax efter 22, gick upp och la mig på soffan för att vara lite social med min man, men somnade ;) förflyttade mig till sängen efter 2 timmar och somnade igen och vaknade kl 1 av Oscar som ville ha mat. Sen har han vaknat kl 5 och ville också ha lite mer mat vid 7. Så det har egentligen vart en ganska skön natt. Hoppas det håller i sig =)
Min lilla kille är så stark, han är på bilden 3½ vecka och orkar lyfta huvudet ganska så högt, men orkar inte hålla den uppe så länge men så duktig liten kille =) Magdalena på BVC tyckte att vi skulle börja ha han lite på mage för han verkade så stark och han är en liten stark kille med mycket egen vilja och humör ;)

Den dagen det snöade gick vi alla ut för att skotta och leka i snön, Amanda och jag gjorde en snögubbe och busade med snöräven. Amanda satt i och jag drog..Phju! ganska så tungt och jobbigt att springa i snö och med en stor liten gumma på släp. Men roligt hade gumman =)

Sötaste gumman poserar framför kameran så mamma fick ta en bild på henne och snögubben ;)
Gumman fick sitt vaccin igår, hade ju hoppats på att jag och Anders också skulle få en spruta men det fick vi inte så det är bara att vackert vänta. Kanske nästa vecka vi kan få en för jag vill verkligeninte att Oscar ska bli sjuk. Det hade gjort så ont i armen för gumman, men hon har inte som det verkar fått nån biverkning av sprutan som tur är. Och jag tror inte att det kommer nå mer, så det gick bra för henne. Gumman fick fara och köpa sig en liten sak för att hon varit så duktig. När vi kom på lassa på morron så var det helt hysteriskt, folk i mängder och vi fick en kölapp med 437 så det var några innan detvar våran tur. HELT galet säger jag bara, och pensionärer som tränger sig före..MORR säger jag bara, dom som har all tid i världen att vänta på sin tur och köa som alla andra..Morr!

Sötaste lilla killen har nu sovit i sin säng i 2 timmar..det gör nog att han kanske kommer vilja sova där nån mer gång ;) Han sover ju med mig än i sängen, är ju så smidigt att bara ta fram maten när han blir hungrig, men jag hoppas på att han snart kan sova i egen säng även på natten. Skulle vara så skönt att ha sängen för sig själv igen ;) men det är ju ganska så mysigt att ha honom nära mig också, för gumman vill ju absolut inte sova med oss sen hon började sova i egen säng, har inte hänt många gånger så det är mysigt att snosa och mysa med lilleman medans man kan =)
Har dragit ut mattorna och damsugit och tänkte skura men Amanda har hållt på med lera i köket och jag tänkte vänta tills hon var klar, så när jag ätit och om Oscar än sover så ska jag ta och skura..var ett tag sen sist.
och även byta i gummans säng och i morron i våran om orken finns. Man får ta lite pö om pö, finns inte orken och tiden att göra allt på en gång. När man håller på som bäst så vaknat Oscar och vill äta.
Har pysslat lite här hemma och jag ska ta och fota lite här hemma och lägga in som lite omväxling till alla barnbilder som nu är ;)
Anders hojtar om att lunchen är klar och sen ska vi tydligen till IKEA på ett tag..Jisses.. har inte gnällt och bett om det men det är väll bara att passa på när han säger att vi ska åka ;)
Tjingeling!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar