söndag 22 november 2009

BIO

Gumman fick vara på sin första bio igår =) jag och gumman var och såg på spöket Laban tillsammans. Nått som hon verkligen såg fram emot och att få äta popcorn ;) och så blev det trotts att hon inte var helt i form. Gumman fick feber i fredags och vaknade och grät hysteriskt på kvällen, då visade sig att hon hade feber 38.5 =( så jag vet inte vad det var hon fick..för på lördagen så hade hon 38 men på kvällen var det som borta och idag är det inget fel på henne. Hon är lika trottsig och tjorvig som tidigare =(
Men i alla fall...sånt är livet som små barnsförälder, ena tjorvar och den andra ska snutta på mamma hela tiden. Fast i kväll tog han flaskan efter många om och men och efter att han sovit en liten stund i min famn. Han blir nämligen alldeles galen när man försöker ge honom ersättning och gråter så tårarna rinner =( inte kul d, men i kväll åt han upp nästan allt jag blandade till, sen fick han tisse också ;) men nu verkar det inte ha varit nog för han somnade i sängen min och när jag lyfte sen över honom till hans säng så är det samma visa som alla andra kvällar så vaknar han och börjar grina och tjorva så det är bara att masa sig till sovrummet igen för han finner inte ro med nån annan än mamma..
Jahapp..ett tag senare så kan jag fortsätta med mitt bloggande. Nu har väll lilleman förhoppningsvis somnat för natten, gumman sover och så även Oscar som jag hoppas ska sova några timmar innan det är dax för att äta mat igen.

Ibland får man tänka efter och fundera att varför skaffade man barn, varför var man inte själv och leva livet när barnen ändå bara tjorvar, trottsar och håller på..och när man tänkt efter en stund så inser man att det finns nått som gör allt värt allt.. Det är dom fina ljusa och gosiga stunderna som finns nån gång varje dag, och det är just dom stunderna som gör att man verkligen lever det livet som man ska göra. Finns ju inget bättre än ett glatt skratt eller att få höra gumman säga att hon älskar en och tycker man är den bästa mamman på hela vida jorden =) eller när man ser ett leende från Oscar och försök till joller..det är ju sånna stunder som gör att dom dåliga försvinner. Jag vet ju att man får tjorva med lilleman varje kväll men då sover han ju sen också hela natten i sin egen säng med avbrott för lite mat en eller två gånger om natten. Nått jag kan ta bara för att han sover och sover gott i sin egen säng så jag får min egen.

på tisdag ska gumman till dagis och jag ska med Oscar på BVC, det måste ha hänt ett och annat för han äter ju ordentligt kan man ju säga ;) och mest på mig..inte för att jag tycker amningen är lika jobbig som för nån vecka sen, men det skulle kännas ännu lättare om Oscar skulle ta ersättningen utan problem men det gör han ju inte...så jag hoppas han vänjer sig snart och börjar godkänna flaskan snart...Anders försöker få Oscar att ta tutten men direkt han ser mamma så spottar vi ut den och vill helst ha mammas tutte =( Tror inte Oscar kommer bli nån bebis som kommer vilja ha tutten, men vi får väll se. Han är ju inte 6 veckor än så man får väll ta det att det bara är mamma som gäller än så länge. En riktig mamma pojke..

Skrev ju ett inlägg tidigaer idag men allt gick galet och allt försvann =( så det vart ett halvdant inlägg nu.. Blir ett bättre nån annan dag.

Nu till tv soffan en stund och sen blir det sängen som gäller.
Ps..har 6kilo kvar av graviditets kilona ;) bara resten kvar och lite till =) det försvinner när det gör det..men kul att det har farit det mesta i alla fall av allt jag gick upp under graviditeten.
Nu soffan..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar