tisdag 10 november 2009

Tisdag

En dag som alla andra dagar skulle man kunna skriva, och mina dagar nu tillbringar jag i soffan med tissen i munnen på en liten Oscar och stående vid skötbordet för att tömma blöjan som han lassar i ;) Stundvis bråkar jag med Amanda som är värre trottsig och värre glad stundvis =( SUCKAR! men det är ju nått som tillhör åldern (4) sen är det ju lite extra nu också för vi vill ha uppmärksamheten av mamma och pappa samt alla som kommer innanför dörrarna vill hon ska bara se på henne. Kan bli ganska jobbigt stundvis och man tappar lätt humöret. Sen när Oscar äter var tredje timma så får jag ju inte sova desto mer, så då blir man ännu grinigare när tröttheten slår till. Igår somnade jag redan kl 21, skulle gå och söva lilleman men somnade tydligen själv också och vaknade kl 1 då han låg och knorrade och ville ha mat igen. Han åt ganska så fort och somnade ganska snart om igen =) men vaknade igen då kl 4 och höll på i en timma innan han var klar. Sen började väckarklockan att hojta igen att han ville ha mat och väckte alla kl 8 så då var det bara att masa sig upp och äta frukost efter Oscar fått sig en tisse ;)
Var ju på BVC igår och Oscar ökar då stadigt i vikt och det är ju bra, på två veckor så har han gått upp till 4380g tror jag det var och det är 400g på dom veckorna. Så han får då mat och det märks för han hänger ju fast i mig stundvis. Jag pratade också med sköterskan om att ge lite ersättning och nu har jag bestämt mig att jag ska kombinera och ge han ersättning ibland för att få lite avlastning från allt ätande. Provade ge igår och ett gick ganska så bra första gången, men på kvällen när jag/vi skulle prova så total vägrade han och skulle absolut INTE ha från flaskan. Han vet vilken som är kvalitet och fusk min sann ;)
Men det är bara att prova sig fram och kanske tillslut så kommer han att kunna ta den och gilla d också, jag ska ju inte sluta amma helt men så man kan ge nån gång utan att alltid ska behöva känna sig stressad och helt låst hemma, så vill jag ha det som ett alternativ så jag ska må bättre.
Sötaste lilla killen ligger och sover med pappa en morron, man sover gott i mammas säng. Han sover än med mig för det är så mycket lättare att ge honom mat på natten men jag längtar tills han vill sova i egen säng så jag kan sova ordentligt utan att ligga som en pinne och knappt våga röra mig.

Annars så lever livet på som vanligt här, fick prova på att vara med båda barnen hela söndagen från morron till kvällen. Anders var ute i älgskogen och dom fick 5st så det tog sin lilla tid att ställa i ordning allt och få dom in i kylrummet. Men inga filéer till oss inte, dom fick nån annan =( Och hade jag vetat att det skulle gå hela dagen så hade han inte alls fått fara och jaga. Men gumman fick vara en liten stund med morfar för jag var på loppis och försökte sälja lite kläder som gumman haft, men det gick inte så bra. Fick sålt för 610:- så lite men det var ju en fis i rymden när man sen ser hur mycket man verkligen har kvar. Vet inte hur jag på enklaste möjliga sätt ska kunna sälja dom och bara få iväg dom. Blocket, Tradera, Fyndis..eller vad? känns som att jag inte har tiden att hålla på att sortera kläderna igen och fota dom till på köpet..Men sålda blir dom ju inte om jag har dom kvar hemma i kartongerna =( jag får lite smått PANIK!! när jag tänker på dom och ser kartongerna..hugaligen!

Grannen hon tyckte jag skulle färga kläderna så jag kan ha dom till Oscar..Hm..det går inte att färga kläderna och sen om jag färgar nått plagg så är det ju ett flickigt motiv på den sen så vars ska jag gömma den då? Nepp..INGA flickkläder åt lilleman INTE! så pass snål är jag inte att jag tar på honom dom kläderna som är så flickiga..nix pix. Har sorterat ut allt som han kan ha i neutrala kläder och det blev ändå en del, så allt behöver jag ju inte göra mig av med nu. Men sen är det ju inte säkert att han kommer kunna ha overallen som jag sparade för han kan ju bli större n Amanda eller rent av vara mindre så det återstår ju att se sen. Fick en tröja och byxa till Oscar av Gunilla och Göran igår =) och gumman fick en slant som hon kunde köpa sig nått för när hon har fyllt år. Dom kunde ju inte komma på kalaser när hon låg på lasarettet med sin stroke =(

Nu ska jag laga lunch till gumman och snart vaknar Oscar som sover ute på bron, vi har varit på en runda på byn jag och han. Var så skönt att komma sig ut och promenera igen efter nån dags uppehåll. och jag såg att vågen hade gått ner lite till. Så nu ca 7 kilo kvar tills gravkilona är borta, sen är det ju lite extra som ska bort men det far när det far..hoppas på snart men man får ta det som det kommer.

Nu kallar Oscar, hann bara säga det så började det tjuta i vagnen =(

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar