onsdag 4 november 2009

Mina små barn..

Mina små barn, ger mig både glädje och gör mig helt förbryllad. Man kan känna sig maktlös och få gråa hår från stundens tjorv och gormande =(
Amanda har lock för öronen och lyssnar bara med halva örat IBLAND! och speciellt nu när lilla Oscar kommit med in i bilden så är hon mer krävande och hittar på mer saker som frestar på tålamodet, hon kan det där med att inte lyssna och reta en till smått vansinne.
Nu verkar lilla killen ha magknip och jag hoppas bara verkligen att det är bara magknip och inte början på nån form av kolik för då kastar jag in handduken känns det som.
Vissa stunder undrar man vad man egentligen håller på med, men i andra stunden så njuter man av sina fina barn som ger en så mycket kärlek och som man kan ge så mycket kärlek åt.

I förrgår var vi på 4-års koll med Amanda, hon klarade hörseltestet och syntestet utan problem =) sen ritade hon en gubbe och skrev sitt namn. Hon gjorde som Magdalena sa åt henne och var duktig tills vi började prata om henne och inte med henne, då vart hon ointresserad och ville inte alls vara med nå mer, så hon fick gå ut och leka medans jag pratade lite med henne.
Magdalena tycker inte att Amanda har nå konsentrationssvårigheter eller liknande som vissa har påstått vid ett antal gånger. Så det känns ju skönt att veta och höra, för gumman är en livlig envis tjej på nyblivna 4 år som har en egen vilja som heter duga och vill helt enkelt inte göra det som inte intresserar henne..men en dag så kommer man ju få lära sig att göra sånt som man inte tycker om bara för att man måste göra vissa saker, för allt här i livet är inte roligt.
Hon har nu blivit över en meter 102 cm och 18 kilo..min lilla sessa är inte så liten nå mer, och nu räknar dom ut BMI på barnen och hon hade ett BMI på 17,5 och det var helt normalt =)
Man börjar redan nu med BMI, bra antar jag men känns ganska konstigt samtidigt.

Oscar han blir hela 3 veckor idag, ja jisses vad tiden rusar fram. Känns som att det var igår vi kom hem och hade just varit på BB och att det känns så nyss som jag låg där och försökte kämpa fram honom. Men tiden går och snart sitter man där på hemmet och undrar vart tiden tog vägen ;)som jag skrev innan så verkar gubben ha lite struligt med lilla magen, men minifom hjälper så pass att han inte behöver ha magknip. Han klagar inte så mycket heller mer än om mamma inte är nog snabb med maten eller om lilla magen känns och om man inte sovit nog länge. Så han är en ändå en snäll liten bebis som inte gör så mycket väsen av sig, men på kvällarna är han på mig hela tiden och vill äta och ha mig som en levande tutte =( för den vanliga tutten vill han verkligen inte ha, han sopttar ut den med besked och blir arg när man försöker sätta den i munnen..men det kanske tar sig och han vill ta den när han blivit lite större för det är mer än jobbigt att agera tutte bara för att han ska vilja somna..men men..han är ju inte så stor än. Är lite mer jobbigt när man har en till som ska tas hand om och vill ha uppmärksamhet och vill att man ska vara med henne också, och ska man då vara en tutte så ja...!

I morron ska jag ta och boka en tid för klippning till veckan, är ju Anders sista vecka som han är ledig med oss så jag måste ju passa på att göra sånna saker för sen är jag låst hela dagarna mer än nu. Ringde också till dagge idag och sa att gumman börjar om 1½vecka så hon hinner vara några veckor på dagis innan jullovet börjar. Tänk att det är jul nästa månad, inte klokt..men så mysigt och kul =)
I år ska vi ha julen hemma hos oss, känns ganska skönt nu när man har Oscar som är så liten att slippa fara nån stans. Har delat med mamma och hon ska hjälpa mig och göra en del av maten, sen ska det ju handlas lite småsaker som måste finnas på julbordet ;) Sen ska svärmor få göra skinkan osv..bra när man har dom som kan laga mat och hjälpa till =) sen så kokar jag potatisen ;) fniss..nå skämt å sido!

Ska på BVC med gubben nästa vecka, ska bli så spännande och se hur mycket han har ökat i vikt, men jag kan tänka mig att det är en del för han äter och äter och åter äter.
Igår så efter en del tjorv så somnade han på mig vid 8-9tiden och sov ända till kl 2 i soffan med mig, sen tjorvade han på ett bra tag till klockan var nästan 4 =( och vid 6-7 tiden då han knorrade så ville han som inte äta och vi sov vidare till nästan 9 då vi klev upp och började dagen med frukost för oss båda. Så han klarade sig utan att äta från natt passet =)
Sen har dagen bara rullat på och nu är det redan kväll, kan också meddela att detta inlägg började jag att skriva igår och nu sitter jag här och gör ett nytt försök att skriva klart det. Varje gång jag satt mig vid datan har jag inte kunnat skriva så mycket så har jag hanmnat i soffan med tissen i munnen på Oscar eller så nått annat. Man har helt enkelt inte tid för nått nu för tiden, tur att man ens hinner med att svabba av sig och hinna sätta sig på dasset nån gång då och då ;) men det är ändå kärt besvär, skulle inte vilja göra nån av mina barn ogjorda så det är bara att kämpa vidare.

Ska nu läsa godnatt sagan för gumman ,lilla killen ligger och sover i soffan efter en tömning av tissarna ;) och jag hoppas han kommer att sova en stund. Ska plocka lite mer bland gummans kläder som ska säljas på loppisen som är nu på söndag. Mamma ska hjälpa mig att stå och sälja, jag ska också försöka vara där så gott jag kan. Men det är inte så lätt med lilla Oscar att kunna vara på platts hela tiden..men men..Hoppas på att få sålt ett och annat plagg, men det är lite att sortera vill jag lova.

Ps..trodde vikten stannat, men nu såg jag att det var lite ner igen =) närmar mig 70 än 80 =) =) =) så bara kämpa vidare och göra det bästa av allt. Jag promenerar och rör mig det jag hinner, ska börja träna mer på allvar efter jul, känns som att jag inte hinner nu. nån gång ska väll kilona bort och stannar borta hoppas jag, tar det som det kommer och försöker just nu njuta av mina barn.

Kram och natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar