lördag 31 oktober 2009

4-års Kalas

Idag har vi haft 4-års kalas med allt vad det innebär ;) Amanda fick ha maskerad och jag kan säga att det kom en och annan prinsessa, men även en pirat, en stålmannen och en batman =)

Här kommer först en bild på mina fina barn, finns inget bättre och finare i mitt liv än mina barn. STOLT är väll det minsta man kan säga att jag är, men visst..jag kan inte sticka under stolen med att trött..det är bara förnamnet just nu för mig. Så man kanske inte tjoar och skuttar hela tiden av glädje alla stunder. Men dom är mitt allt lilla Amanda och Oscar.
Lilla killen har haft int i magen i natt och under dagen så han har tjotvat och varit orolig, försökt knösa och inte alls kommit sig till ro. Den dumma Kinamaten och Tacosen gjorde att det knep i hans lilla mage =(
Men tack vara Minifom verkar det nu vara bättre, så jag hoppas att natten kommer bli bättre än förra.
Hade mer än gärna myst med Er tjejer idag (helena & Evelina) men nu känner jag att det var tur att det inte blev nått idag för jag hade nog suttit och sovit och inte varit så social =( vi får umgås alla 3 och ta igen det nästa gång du (Evelina) kommer hem till Kalix =)
Busgumman på leklandet på Cany World i Haparanda, studsade i hoppborgen och hade värre kul..mamma busade också lite men inte så mycket som gumman ;) Åkte i en rutchkana men stötte ryggen hela vägen ner och väl nere flög jag ut och landade som en rak planka på mattan nedanför och det var värre skönt för ryggen..NOT! ;) Hoppas inte så många såg mig..man kan ju alltid hoppas i alla fall!
Tårtan som vi knåpade ihop till gummans kalas idag, men resultatet blev inte som jag riktigt hade tänkt, men gumman vart värre glad och tyckte den var jätte fin och det var ju precis vad hon ville ha, en blomtårta med prinsessor. Så bara d gjorde att den vart bättre trotts allt.
Gumman i fulla prinsess stassen som hon fick av oss i present..hela kittet med klänning, vingar, spö, hanväska, örhängen, ring, skor mm. Många kramar och mycket tack för den presenten har man fått. Nått som helt klart var mycket uppskattat av våran gumma. Senast för bara en stund sen tackade hon och gav mig en kram för klänningen.
Amanda är nöjd och tyckte dagen har varit bra, hon tyckte om att alla vännerna var och grattade och nöjd över alla presenter blev hon..mer för mamma och pappa att plocka upp ;)

Pirat farmor och Amanda ;)
Annars så lever livet på, man försöker ta dagen som den kommer och inte planera så mycket, man kan ju inte planera små saker än utan får ta det i den takt som lilla Oscar vill ha det. Går inte att skynda på. Många gånger har jag velat ge upp allt som har med ammning att göra, vissa stunder känns allt so jobbigt men än ska jag försöka kämpa vidare och inte ge upp. Det kanske blir bättre och man kanske inte känner sig som en mjölkkossa så länge till. Han är ju bara 2½ vecka gammal så man kan ju inte räkna med att allt har blivit rutin än. Det tar sig och varje dag kommer man närame sitt mål.
Amanda är så go med sin lillebror och vill inte att nån ska ta honom, farmor var ute och promenerade på fm för att få honom att komma till ro och det gillade inte Amanda och ville som inte att farmor och Emelie skulle få gå. Men det vart inga stora protester i alla fall.
Hon vill krama och gosa sin lillebror i tid och otid, även när han sover och mamma verkligen vill att han ska sova så man kan få lite egen tid eller mystid med gumman.
Nå ja..det är ju bra att hon är go och snäll med sin bror, hade vart mycket jobbigare om det hade vart tvärt om
Nu ska jag ta och sluta klottra ner en massa strunt och ta vara på tiden nu med gumman, ta och krypa ner i soffan en stund innan Oscar ska ha sig en slurk mat igen. Tror att det blir en tidig kväll om inte i sängen så i soffan. Bara jag får slumra till en liten stund gör mycket.
Kram för idag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar