söndag 11 oktober 2009

Söndag

Amanda är verkligen KÄRLEK, och snart är även lilla kotten snart här och ska få mötas med kärlek =)
Söndag har det vart hela dagen.
Gumman har sovit hos farmor och farfar mellan lör-sön. Farfar frågade gumman om hon ville komma och sova hos dom och vad svarar då en tjej som tjatat om att få fara bla dit..hm..svårt att gissa ;) så det blev att hon sov där. Helena och Evelina var förbi en sväng igår kväll =) kul att grunna och umgås ett tag. Grunnade över en fruktsallad och vi gjorde ett nytt försök att kolla på film, men även denna gång vart det pannkaka av allt fast vi hade några att välja mellan ;) Nå ja..bättre lycka nästa gång i stället ;)
Nästa gång som Evelina kommer har jag väll inte kulan på magen kvar, jag hoppas då verkligen inte det för det skulle vara om typ 2 veckor och då vill jag verkligen att det ska vara över.
Idag har jag inte gjort så jätte mycket, eller ja en hel del när man tänker efter. Gumman och fammo kom förbi efter 10 då vi gick ut på en promenad i skogen. Gick en ganska lång sväng efter elljusspåret, sen genom skogen upp på lampenberget och efter stigar så jag har verkligen gått en promenad i teräng. Farmor sa till gumman att vi ska ta ut mamma på promenad så bebisen vill komma ut, men jag fick bara ont i kroppen på ett ont sätt och inte ett bra sätt så det gav inget större resultat av att vara på en skogspromenad..nå ja..
I morron är det stora dagen D enligt sista ultraljudet, men jag vet att det inte kommer hända nått så det är bara vackert vänta och hoppas på att det kommer ganska snart att hända nått. Men jag är inte så optimistisk på att det kommer hända nått den närmsta tiden. Barnmorskan har ju gått efter den 15/12 som sas på fösta UL..så man får väll se om det kanske händer nått då i stället..
Har bara onda sammandragningar och så kan det komma nån enstaka värk då och då, men inget som är långvarigt eller ihållande så att det skulle vara på G.
Nå ja..skam den som ger sig..och jag säger det igen som jag sagt tidigare..
Det sägs att Den som väntar på nått gott väntar ju aldrig för länge, eller var det nu att
Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge ;)
Han eller hon kommer när den känner för det, och jag kan ena stunden känna att Gudars..jag vill inte men i andra stunden vill jag bara få det överstökat och klart så all smärta och allt man väntat på är över och vårat andra lilla mirakel kommit sig ut i stora vida världen =)
Börjar fundera och tänka på hur Amanda kommer ta det, hur hon kommer att reagera om nätterna när bebben kanske gråter. Hur och om man kommer får tjorva med två, det återstår ju att se.
Ska nu ta och krypa ner i soffan och kolla på Ensam mamma söker som jag spelat in. Jag och gumman har bastat och sen satt vi och åt sportgodis i soffan. Innan bastun så lagade jag en riktig söndags middag med älgstek i ugnen med morötter och lök som fick puttra...MUMS!
Så nu ska jag bara slapp, sen slänga mig i sängen och sova lite för att invänta en ny dag med nya bekymmer eller äventyr. På tisdag ska jag åka med mamma till Happis eller om det blir Luleå medans gumman är på dagge för det ska inhandlas det sista till hennes födelsedagspresent. På onsdag ska jag och gumman fara på badhuset och leka lite, det kommer ju ingen bebis än på ett tag (Evelina sa 2 veckor) så jag kan ju planera tiden ganska så långt fram utan problem.
Hej svejs och God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar