måndag 26 oktober 2009

Måndag, Regn och grått..

Sötaste lilla killen snart redan är hela 2 veckor=)
Men inne har vi sol och värme för tillfället=)
Kan ju säga att lilla killen var smått till salu i natt när han hade ett pass då han bara tjorvade och var inte nöjd hur jag än gjorde, det var inte bra med mat och inte bra med ny blöja osv =(
Har i alla fall konstaterat att det är Pampers som rockar, inget lekage alls nu på nån natt sen vi bytte och bara kör på Pampers för ett tag..hoppas på att det håller i sig.
Men just nu så känns det allt bra och Oscar sover i vagnen, han har slumrat nu i över 3 timmar och jag passar på att data lite under tiden medans gumman kollar på lite tv och han sover.
Har fått sova mellan kanske 22-1.30 och från kanske 3.30-4 till 8.30 så dom stunder han sovit så har det ändå varit nån timma i sträck. Provar ge honom tutten men har blir helt galen om man försöker stoppa in tutten i munnen, ibland kan det gå bra en liten stund men oftast så protesterar han ljudligt och högt över att inte gilla den när den kommer in i munnen ;) men skam den som ger sig..
Har varit på en promenad runt byn i regnet före lunch, blöt som en hund var jag efter ha prommat runt, men så skönt att äntligen kunna röra på sig så jag går ut trotts regnet.
Amanda var med en liten sväng, men som tur är var det bara runt kvarteret ;)

I morron ska vi fara på BVC med Oscar, ska bli spännande och se hur mycket han ökat i vikt sen sist Jag tror på att det är en del som han äter, känns som att han bara äter och skiter ;) lite jobbigt stundvis att bara vara den som kan ge honom mat. Men det kanske lugnar sig snart, bara kämpa på och inte ge upp än. Känns som att Oscar har funnits med oss hela tiden, fast han bara hunnit vara hos oss i två veckor snart. Skulle ibland vilja stanna klockan och bara vara för stunden...men det vet vi ju alla att det är helt omöjligt. Bara följa med och göra det bästa av alla stunder man har, snart är han också stora killen och är inte nån bebis mer..Tiden går så otroligt fort. På Torsdag fyller gumman 4år, då ska vi åka till Haparanda hela familjen och gumman ska få fara på det nya leklandet som har öppnat där, sen blir det Ikea och Rajala om killen vill. Men med lite mat i magen ibland så borde det går bra =) Vill hitta mig nå kläder, och sen vill jag ha nått fint till Oscar och kanske om jag hittar unna mig nått åt gumman också =) Sen på lördag blir det ju maskerad kalas för hela slanten med fika, godis, skattjakt och en hel massa stoj och bus kan jag tänka mig ;)

Livet lever och går framåt här hos oss och våran lilla familj. Skulle inte vilja byta bort vare sig gumman eller gubben mot nått fast dom ibland inte gör annat än tjorvar. Dom är mitt allt och det absolut bästa jag har kunnat åstadkomma i mitt liv, annars så har jag inte lyckats med så mycket men just med mina barn är jag nöjd och stolt över att ha dom i mitt liv.

Helena och lilla Alexanders var förbi en sväng igår =) roligt med besök trotts att Oscar tjorvade lite och ville äta hela tiden, Amanda tjorvade på med Alexander och såg till att Helena hade nått att göra hela tiden ;) Ska nu ge Oscar lite mat och sen fara till Kalix en sväng, måste handlas lite. Sen var vi på middag till farmor och farfar, ganska så skönt att komma till färdig middag och bara få sätta sig och äta =) Håller också just nu på med dagens middag, det blir kalops och potatis ala Mia ;) första gången jag gör det så jag hoppas på att det kommer smaka bra..

Fick tråkiga nyheter idag =( våran granne har fått stroke, en kraftig och tydligen flera små..Huga ligen, inte roligt. Hon hade tappat förmågan att skriva bla. Farfar berättade men jag kommer inte helt nu ihåg hur allt var. Hon som tagit pension bara för några dagar sen råkar ut för detta just i samband med att äntligen fått sluta jobba..huga ligen..hoppas bara det kommer gå bra för Gunilla. Håller tummarna och tår för att det ska sluta på bästa sätt.

Kram för nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar