tisdag 27 oktober 2009

Mina Älskade Barn

Sover sött i soffan båda två =)
Idag har jag och Oscar varit på BVC för första gången, lilla killen hade ökat i vikt och väger nu 3975g så han har ökat 400g sen han föddes ungefär. Så killen får i sig mat kan jag lova ;) men det är ju meningen att dom små liven ska öka i vikt, samtidigt som jag vill minska i vikt ;)
Annars så tyckte bvc sköterskan att han var så fin..så klart han är =) "mallig mamma" sötaste lilla killen enligt mig så klart. Som förälder älskar man ju sina barn mest av allt och tycker dom är det finaste av allt också..konstigt va?
När vi var klara på BVC så var vi till farmor på Apoteket och alla tanterna kikade ner på killen som sov lite oroligt i bilstolen. Men han höll sig sovande och jag hann in på bokhandeln och köpte blått papper, ska göra fotavtryck hade jag tänkt roa mig med senare när vi alla har ätit middag.
När vi kom hem så la jag gubben i vagnen och gick min runda runt byn i snö slasket ;) ganska så blöt även idag blev jag men ack så skönt att fått vara och röra på sig en sväng.
Gumman var med pappa och farfar under tiden jag gick runt byn, sen kom gumman in med oss och hon har pysslat med lera. Sen gick vi och se på tv och där somnade jag med Oscar på bröstet och har sovit ett tag, har ingen aning om hur länge men sovit har jag med vissa avbrott av ätande och gumman som sett till att jag inte somnade allt för djupt ;)
Nu kallar en liten kille som inte alls vill vara själv verkar det som. Ska sätta mig i soffan igen med killen vid tissen. Känns som att jag sitter fast i soffan och här hemma, får lite smått panik ibland när jag känner mig så fast och inte kommer mig nån stans. Inte för att jag ska nån stans men det känns jobbigt i alla fall. Anders han bygger varje dag, jag blir inne med båda barnen, kan ju inte tvinga Amanda att vara ute bara för d om hon vill vara inne..så..hm..jag kan säga att jag är så less på allt vad bygge heter. Känns som att hela pappa tiden går åt till annat. Men jag ids inte klaga..så..
Nepp, nu ska jag göra fotavtryck och sen vill killen tydligen ha mer mat, men först lite tråkigt så får man gott sen efter, man kan ju inte bara få godsaker ;)
Ps. Känns som att jag har tandvärk, små ilar på ena sidan =( säg bara inte att jag fått nått hål, jag vill verkligen inte betala en massa för att gå till nått i onödan känns det som, för det är ju allt annat än billigt att gå till en tandläkare. nå ja!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar