måndag 5 oktober 2009

Hösten...

är verkligen här nu med allt vad det innebär. Stormar, snöslask, is, halka, regn, mörker mm.
Men en annan sak som är mer välkommet med just denna höst är ju att det nu inte alls är länge tills bebben i magen min kommer ut.
Vare sig den kommer frivilligt eller tvingas ut ;)
Är en vecka till BF..och jag vet! att man kan gå över tiden..har testat d så jag är väl medveten om det, så jag är inte så inställd på att den kommer i tid..men snart är det i alla fall, kan ju inte vara mer höggravid än jag är nu.
Kan inte riktigt fatta vart tiden rusat förbi, vart tog sommaren vägen? kan man ju undra?!
Har varit ganska lugn och sagt att..tja..förlossningen kommer gå bra mm, men nu börjar jag bli lite smått nervös och känner mig inte alls lika lugn som innan. inte så att jag stressar upp mig men jag börjar bli väl medveten om att det kommer göra sååååå OOOOONT! Nå ja..ganska kort stund sen är ju allt över om man tänker på hur längen man faktiskt går och väntar på en liten bebis.
Sen har vi lite delade meningar om namn..
Anders vill om det blir en pojke -Oscar. Flicka -Amelia
Amanda vill om det bli en pojke -Peter eller Peter Pan. Flicka -Emila
Jag vill om det blir en pojke -Elias eller Oscar. Flicka Agnes eller Amelia
Så vi får väll se vem som får sin vilja igenom.. skratt! men jag kan säga att det blir så tyvärr inte gummans alternativ på pojknamnet i alla fall =)

Nå väl..tog ett kort på fönstret i köket, verkligen gult och höstligt ute =) Idag blåser det och är inte alls mysigt. Igår och i natt har det kommit snöslask, så det fanns ju fläckar med lite snö på gräsmattan..kan ju säga som så att det fanns en liten tjej som ville göra snöänglar på en gång. Men det misslyckades lite, var aningen för lite som kommit av den varan. Nå ja..glad var hon i alla fall för det lilla =)
Amanda ville bli fotad igår, och är är då en av bilderna ;) hon poserar och spexar hela tiden, vill att man ska titta på henne och vill ha ens uppmärksamhet till 100%. Börjat fråga mycket uti bokstäver och ord, sen försöker hon visa med fingrarna och fråga vad det kan vara för bokstav, trotts att det bara ser ut som en hope fingrar..lätt för en mamma att se då ;)
När man då inte ser vad hon menar så kan det komma
-Men mamma, det är ju ett A som jag och pappa!
Ja...happ! ;)
I lördags var jag och Anders en snabb sväng till Happis på fm, köpte födelsedagspresenter till gumman från oss och fammo och faffa. Gumman ska få en prinsessklänning, skor, handväska, vingar med trollspö samt lite annat pyssel som var med av oss ;) sen får hon Tingeling och två tröjor av farmor och farfar.
Ska åka med mommo då hon ska och ranta till veckan en dag då gumman är på dagge, fast BF är på måndag så tror jag inte på att det kommit nån bebis så jag kan ju planera in annat under tiden. Ska köpa tingeling dockan och sen fick jag en slant av Anders igår som jag skulle få köpa mig nått för. Han sålde överbliven golv värmeslang och gav mig slantarna att köpa nått till mig, gumman och bebben. Sen en tröja önskade han sig från dom, och det kan väl kunna få ;)
Igår var Helena och Alexander förbi en sväng =) KUL! och det är som roligt att han inte är lika blyg för mig mer. när inte Helena ville komma med han så försökte han med mig, och tidigare vad det helt tvärt om..
Sen var vi och tog hand om älgkött, som sagt..jobbigt men så bra att ha. Äter hellre älgkött än nån själv död ko från Belgien eller liknande, man vet ju lite bättre vad man äter i alla fall.
I morron är det dax för barnmorskan ingen, så få se vad hon kan tänkas säga och det ska bli spännande och se hur mycket den växt och om den lilla kotten följer gummans mått som den nu gjort den sista gången.
Hoppas verkligen på att det bli sista besöket, men jag vet att det inte blir det. Vill bara inte att den lilla rackaren kommer på gummans födelsedag den 29 så är det lugnt sen, och inte den 31 då jag tänkte att gumman skulle få ha sitt kalas som hon pratar och ser fram emot.
Nepp..nu ska jag kanske hitta på nått..
Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar