tisdag 29 september 2009

Lite svårt...

att verkligen fatta att det snart är dax...Att det är snart som vi kommer ha en liten bebis hos oss. Kan verkligen få en aha upplevelse ibland då verkligheten kommer i kapp att nu kan det verkligen smälla vilken dag som hellst. Bara om man nu kan säga "bara" 13 dagar kvar till stora dagen D..sen får man väll hoppas på att få slippa gå över tiden..men det återstår ju att se hur det kommer att sluta.

I lördags så var jag och Anders på Bio..vi såg Flickan som lekte med elden, gumman sov hos mommo och moffa..hon är ju så sällan och sover borta så det blir så tomt varje gång hon far. Men det är nyttigt för både gumman och mig att hon får komma iväg och sova borta lite då och då. Hon gillar ju det =) Men vid middagsbordet hade hon sängt ner läppen och sagt att -Jag saknar mamma!
Sen fick vi ju lite tid för oss själva på kvällen med ett bio besök, filmen var bra och det bästa med att vara på bio är popcornen ;) så en STOR popcorn vart det också som vi satt och mumsade på under filmen.
Fick sovmorron på söndag och jag sov ganska bra hela natten som tur var och det behövdes. Sover ganska dåligt just nu, kan inte somna om när jag väl vaknat till och måsta vara på toa..får vara vaken ibland i flera timmar innan sömn tåget kommer tillbaks.
Jag slöade i soffan på morron och strax före lunch gick jag ut och klippte gräsmattan en sista gång och slet som en myra ute på gården och städade inför vinter.. och älgkött kom det ju också, jobbigt som bara den att ta hand om men väl så uppskattat att ha i frysen..efter d så hade jag bestämt mig att vi skulle ta fram spjälsängen jag och gumman, vi bäddade och ställde in den i sovrummet så nu väntar vi bara på att h*n ska komma. Tror kanske att det är en kille som bor där inne, men det ska bli spännande att se vem som boat där inne så länge. För det är kanske bara vad jag tror för vi har ingen aning om vem som boar där.

Har bakat idag inför gummans kalas, är ju ett tag dit men nu när man inte vet när bebben ska komma så kan det vara bra att ha förberett så jag har bakat potatisbakelse för första gången och sen även mockarutor som gumman ville ha. Kanske bakar en morotskaka i morron eller på torsdag och en satts till med potatisbakelse. Anders ska bjuda på fika nu på fredag för det var hans tur att ha fika och så fyller ju gubben år också så han kan ju också behöva få lite fika ;)
Ska göra chokladbollar också, men det får jag se när och om jag ids göra d nu.

Adrian ska ha kalas på lördag och gumman ser fram emot att få fara på kalas =) hon ska få ha maskerad på sitt kalas och det blir som jag har planerat den 31 oktober på självaste Halloween ;) är ju en lördag och det blir bra för jag hoppas att bebisen har kommit ut då också för gumman måset ju få sitt kalas trotts att den kommer en till liten i våran familj.
Amanda pratar om att hon ska vara prinsessa och att Adrian ska vara prins ;) hon pratar inte så mycket om vad nån annan ska vara förutom Adrian..undrar vad dom har för band ;) fniss.
Har försökt förklara att alla barnen får komma klädd som dom vill, man kan inte bestämma vad nån ska ha på sig...Nee säger gumman då och i andra stund är det bortglömt och man börjar filura igen på vad och vem som ska klä ut sig till vad osv ;)
Men ett prinsess kalas kommer det bli, blir en prinsess tårta med bild på Disney prinsessorna och muggar, fat och servetter med prinsessor på =) allt efter gummans önskemål.

Annars är allt som vanligt, det knallar på och mer eller mindre alla väntar på att bebben ska komma ut nu..
Läste om en i Indonesien som fick en 8.7 kilos bebis =( HUGA! jag blir ju skraj..tänk om denna lilla kotte skulle vara en bjässe..Folk har ju så mycket åsikter och komentarer om allt och inget så man vill ju bara att allt ska gå bra. Men så mycket kan jag nog säg att den inte kommer väga i alla fall..Phu..

Ska nu slänga mig i sängen, läsa lite skvaller och vänta på morron dagen som kommer. Kanske packar BB väskan i morron så är det också gjort, måste tanka bilen kom jag på, Anders gillar inte att det nästan är tom tank i fall man måste åka mitt som det är kände han inte för att fara och tanka först ;)

Nepp..nu natten som gäller.

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar