lördag 19 september 2009

Lördag...

-Mamma, jag kommer att sakna dig!
Var vad gumman sa när hon skulle fara med farmor ut till stugan..ganska så gulligt.
Farmor ringde när vi var till Kalix för att handla lördagsgodis till gumman innan vi var på lekstugefesten som kussarna hade idag. Då fick gumman prata med farmor och fammo frågade om hon ville komma med till stugan, och inte bangar ju gumman för d ;) så hon tackade JA och ville givet åka med.
Men när vi betalat och gick ut till bilen så sa gumman först...
-Då kommer du sakna mig mamma och ja sa att det kommer jag, då fortsatte gumman med att säga att
-Jag kommer att sakna dig mamma! men jag sa till Mandis att vi kommer ju ses i morron igen då hon kommer hem =) ganska så sött att hon själv säger så, att hon tänker på att vi kommer att sakna henne och att hon kommer att sakna mig...
Men sen när dom väl skulle åka så sa gumman samma sak igen om att hon kommer sakna mig och när jag stängt dörren så sa gumman till farmor
-Men mamma har ju pappa och farfar som hon kan vara med!
Anders och farfar håller ju på med garagebygget så nog får jag vara ensam i alla fall, men det är skönt för gumman att veta att mamma är inte ensam även fast hon är på äventyr :-p
Lilla gumman funderar och tänker på att mamma inte ska vara ensam =) mammas lilla sötnos.
Men det finns ju ingen som vi bråkar så mycket med som med mamma, hon gör ju massor för att jag ska reagera..så hon testar ju verkligen mig på många sätt, speciellt när hon ska klä sig..Nå ja..hon verkar ju älska mig i alla fall för att mer än en gång har jag fått höra
-Att du är den bästa mamman på hela vida jorden!
Värmer som mysigt när man får höra sånt fast det ibland känns som att man bara gormar, men så är det att ha en fröken i sin bästa trotts ibland ;)
Mommo frågade om gumman fick komma och sova hos dom nästa helg och det ville hon och klart hon får det, är ju bara kul för gumman att få göra nått annat än bara vara med mamma nu när hon inte är så ofta på dagis.

Sen är ju gumman lite orolig att hon kommer bli ensam hemma när vi måste åka till BB när det väl är dax för den lilla knatten att komma ut från magen, men vi har försökt förklara och berätta att fammo eller mommo kommer vara med henne och att mamma och pappa ringer först till henne och berättar vem som bott i mammas mage innan nån annan får veta.. så ensam kommer hon inte att vara.

Var på badis igår med kussarna och Amanda var värre modig, men det var för att Emma och Emelie var med och sen kom också en flicka som tidigare gått på samma dagis och dom vågade ju så mycket mer, så även Amanda vart modig och gjorde mer än vad hon tidigare vågat...så det kan vara bra att bara med smått vilda kussar ibland som inte är rädda för vatten ;)
Men igår kväll så hade jag lite osköna känningar, det blixtrade och hade sig när h*n bökade runt där inne, sen har jag haft som ett tryck neråt också till och från, så det är väll förberedelserna till att få komma ut i vida världen som känns nu..jag tror inte för nått att bebben är redo att komma än, men snart är ju rätt att säga. Kommer ju gå in i vecka 37 nu till veckan så jag närmar mig slutet med skräck blandad förtjusning ;)
Jag är inte rädd och jag oroar mig inte för förlossningen för det blir som det blir och jag har ju varit med om det tidigare..men just att mentalt är jag inte lika förberedd som jag kanske borde vara, känns som att tiden gått så fort att jag knappt hunnit med i alla svängarna..men vare sig man vill det eller inte så kommer bebben snart och det är ju klart att jag vill d =)
Oj oj..vad den bökar och lever om just nu, känns lite ont ibland neråt men så ska det väll vara ;)

Har ju också vart på lekstuge fest hos kussarna, Mandis tyckte det var värre kul att leka med alla vännerna som kom...blir ju inte så ofta som alla träffas så det är kul att det blir nån gång i alla fall.

Ja...så nu sitter jag här vid datan och uppdaterar bloggen lite, men INGA bilder blev det nu..har inget att fota men en massa att skriva så jag skriver i stället =)

Ska nu slänga mig i soffan, Kina mat till middag och "Mia" filmer har jag hyrt från Hemköp som jag ska se sen, antar att det bara blir jag för Anders har vart ute i skogen och lufsat hela fm så han kommer väll somna innan nio även denna lördag. Svärfar har fällt en älg men Anders har bara sett och inte smällt av någe skott än ;) men det kommer väll nån gång..skratt!

Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Jo det blir tis=) ska fråga Maria om dom ska med, har ännu inte gjort det, ska ju på begravning fredag, så det blir en kort vecka för mig=)

    SvaraRadera