söndag 13 september 2009

Hösten är här..

och det innebär ju att jag har kommit mig ett steg närmare dagen D då denna lilla kotte i magen kanske skulle vilja komma ut. En hel vecka har gått och som sagt ännu en vecka närmare och ännu en dag närmare mitt mål att h*n ska komma ut till oss så vi får se och träffa den lilla kille eller tjej som bott där inne så länge =) Känns som att det var nyss vi var på ett UL och nu är jag typ 29 dagar från målet plus eller minus. Har i alla fall orkat mig ut på en sakta promenad i skogen idag, och när vi var på väg att ta oss ut så kom Elin och kussarna förbi så dom följde också med på en sväng in i skogen. Efter våran lilla skogspromenad så var vi och tog hand om årets första älgkött, tråkigt göra men ack så uppskattat att ha kött i frysen.

Här tar gumman täten, tog Elljusspåret för jag kände att det kanske skulle vara lite överkurs att luffsa runt bland stockar och stenar med en höggravid mage..så jag tog den enkla vägen genom och i skogen.

Gumman och kussarna klättrade och busade mest på stenarna

Bus ungarna...

Har sovit ganska så dåligt förra natten, vaknat hundrafemitelva gånger känns det som och kollat på klockan, varit på toa mm. Varje gång jag vaknat till har jag legat och känt efter om den lilla kotten i magen sparkar, men jag vet inte om jag kände det varje gång. Har kanske därför sovit oroligt för att igår var bebben ganska lugn i magen och jag var väll orolig undermedvetet så det märktes på min sömn..men den lilla rackaren har tagit igen det hela med sparkande idag i stället då det vart ganska så livat i magen =) så skönt på nått sätt att det ändå rör sig så mycket som det gör, då behöver jag inte fundera och grunna så mycket.
Känt mig stressad idag över att det är söndag och att det är måndag och jobb i morron...men hm.. jag har ju inget jobb så jag vet inte varför jag känt mig så stressad. Det sitter nog i sen man jobbade för då har jag alltid känt att söndagar är den jobbigaste dagen på veckan förutom måndagar då det är slut på ledigheten och dax för jobb igen..men men..har ju inget att stressa upp mig för. Morron dagen ser lika enkel ut som denna dag.
Ska nu kolla hur det går för gubbarna där ute som håller på med att sätt upp takstolarna på Anders lekstuga =) sen blir det kvälls rutinerna då gumman ska i sängen för natten.
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar