torsdag 3 september 2009

Torsdag..

Jag har varit och investerat lampan som jag sååå länge suktat över och velat ha från Expert, och nu hade jag sån tur att dom har ombyggnads rea i veckan på alla lampor och idag var det -40% men visst det är i morron och på lördag -50% men jag ville inte riskera att det skulle bli såld och jag inte skulle få den, så jag åkte förbi idag och kollade och där stog den fortfarande i fönstret på sin plats där jag första gången såg den ;) Så då klippte jag till på den..men jag ville ju också klippa mig och var i valet och kvalet om jag skulle klippa mig eller köpa lampan. Och då sa maken min att han skulle betala lampan..Tjihooo =) då kan jag ju få både och. Så då ska jag bara boka en tid så jag också får håret klippt..min älskade gubbe..den tackar jag för =)
Blev så fint i hallen på bänken, lampan är ganska så stor men den passar dit =)
Sen har jag ju också varit ute efter nya vita lampskärmar till köksfönstren också, och det hittade jag ju givet på samma gång och jag ides inte vänta tills i morron för att få det 45:- billigare så jag klippte till på dom också. Nu kan det ju låta som att jag har massor med pengar och det har jag INTE! men jag ides inte vänta bara för en sån mindre summa. Hade det vart en större summa hade det var en helt annan femma.
Och dom passade som handen i handsken till mina lampfötter som föresten ju är loppisfynd =) och till mina nya gardiner som jag visade i förra inlägget. Så nu är jag ganska nöjd för ett tag ;)

Sen kommer en lite sen bild på mina bullar jag ställde mig och bakade i måndags, fick som en sån lust att baka bullar när det nu var så länge sen sist så här kommer nu ett "smakprov" på mina SUPER GODA bullar (skratt!)
Nå..supergoda..men helt fullt ätliga och gumman sa här en dag att
-Mommo bakar goda bullar och du mamma bakar också goda bullar =)
Min lilla skruttis..som för den delen är på dagge och leker av sig lite medans jag har gjort lite ärenden och grunnar för mig själv en stund.

Var till BM i tisdags och allt var som det skulle, eller nästan allt, hjärtljudet var på 146 och..Detta SF-mått tjorvas det ganska mycket med, så på onsdag ska jag tillbaks på en koll för att se om det har ökat nått eller om det står stilla. Har ju inte ökat sen förra gången och min BM blev osäker och tror att hon måttat galet den gången så hon ville bara ta en extra koll för att vara på den säkra sidan. Men som det är nu ligger den mitt på kurvan IGEN, så det går inte i en jämn kura utan som ett sick sack mönster..Nå ja..det är då livat i luckan där inne och magen växer ju så jag tror inte det är nått. Har också bökat fram bebiskläderna, tar som lite emot på nått sätt för det blir mer verkligt och ju mer verkligt det blir desto mer orolig och nervös blir jag över att det skulle vara nått fel. Men det går nog bra, man måste tänka så i alla fall. Det går ju bra dom flesta gångerna, men ibland inte.

Ska nu strax fara och hämta gumman från dagis, ska sen börja förbereda middagen som blir kokt kyckling och ris. Har annars ide torka ang mat, och jag har en hel kyckling som jag hade tänkt göra nått annat gott med men som måste ätas upp innan den blir förstörd och jag kan ju inte komma på nått annat..
I morron ska jag och gumman åka med mommo till Boden en sväng.
Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar