söndag 30 augusti 2009

Söndag, Happis mm.

Idag har vi vart en snabbsväng till Haparanda på bla Ikea, Jysk, Ö&B och BarnensHus.
På Ikea köpte jag tyg, ljusstakar och gardinstänger. Så när vi kom hem satte jag igång med att sy nya gardiner till köket, och denna gång gjorde jag en café variant på dom. Var sugen på att hitta på nått nytt och resultatet vart över förväntan =)
Ska bara hitta andra skärmar till mina lampor så blir det ännu finare ;)
Var och kollade och provsatt soffor när det ändå regnade och Anders inte kunde snickra. Var och kollade på en som dom hade på Jysk i reklambladet men det var bara skräp, och den kommer bara bli mer skräp när man tar hem den och har suttit i den ett tag..så NEPP!
Provade åter igen den på IKEA som vi sett och funderat på tidigare, och ska vi ha en ny soffa så blir det en sån som finns där. Vi har som fastnat för den..men men..måste fundera ett tag till ;)
Typiskt Mia att få ågren när det gäller vissa saker..skratt!
Ja ni vet som känner mig..hurdan ågren jag kan ha ;)
Jobbade min sista dag på jobbet igår som jag nu vet, och det var så surt väder hela dagen att nästan ingen ville komma och handla...Tror jag d, som det regnade och hade sig hela dagen..
Fått en fin bukett =) TACK för den =)
Amanda vart värre till sig när jag kom hem och visade vad jag fått..eller jag sa att vi hade fått den, Amanda blir så till sig när det kommer in blommor eller om hon får en blomma och suger in luften från rummet och strålar med hela själen och ögonen glittrar över en blomma..Hon är som söt min lilla tjej =)

Passat på att pynta om lite i köket när jag ändå höll på och donade och fixade lite, så ett fat med lite ljus och annat jox på passade fint på köksbordet.

Ps..Gjorde som du Helena..satte lite murgröna i vatten..var fint till allt glas =)
Sen köpte jag också ljusstakar på Ikea, köpte 2 idag och två sist jag var dit.
Dom kommer passa fint på skänken i vardagsrummet bara jag får fixa till där lite först ;)
Annars så är allt som vanligt, magen växer och rör på sig. Skönt till lika att det rör sig för då vet jag att allt är som det ska =) Men det börjar vara lite jobbigt till och från när det bökas mycket för det är ju inga små knuffar man får nu när bebisen nästan är helt klar för att komma ut.
Har känt att gråten vart väldigt nära nu på eftermiddagen, och har även fällt en och annan tår när det inte ville som jag ville, sen kände jag bara för en stund sen att det ville brista, men det gick över..
Ja..dessa hormoner säger jag bara!
Ska börja rota bland gummans avlagda kläder uppe i vindsskrubben och leta fram bebis kläderna som ligger längst in bakom och under allt annat bråte och åter kläder, ska tvätta upp dom och sätta dom nere i förrådet i stället så dom finns närmare till hands den dagen då kotten bestämmer sig för att komma, och sätta undan kläder som gumman nu inte kan ha nå mer.
Blir att magasinera ett tag till och om det inte blir en tjej så måste en hel massa kläder säljas och ges bort för vi ryms annars inte, men blir det en tjej så finns det ju ett och annat plagg som hon kan annvända ;)
Så det ska jag pyssla med i morron kanske, eller nån dag under veckan.
Barnmorskan på tisdag, ganska kul att få fara ;) Är nu "bara" 6 veckor kvar, fast det känns inte alls så bara.
Ska nu kolla till mitt lilla yr väder som ser på Bompa, sen bara vara en stund tills natt rutinerna skall avverkas för dagen....!
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar