söndag 2 augusti 2009

Söndag

-Hej då..Älskar dig
Var vad gumman sa innan hon skulle sova igår, efter en del tjorvande om att hon var törstig, att det var varmt och slutligen att hon var nödig..så slutade hon med att säga -Hej då, Älskar dig!
Då blir man varm i hjärtat =)
Vi var ut till stugan och sov över en natt där och gumman kommer sig unte till ro på samma sätt som hemma, men efter en stund så sov hon gott i sin säng.

Idag kom gumman och kröp upp till mig i soffan och sa när vi låg och kollade på lite bompa
-Mamma, Du är det bästa mamma i hela hela världen, och pappa är den bästa pappa i hela hela världen

Ganska så mysigt att få höra sånna saker, och sen få en kram på köpet =)
Blir som höjdpungterna i livet att få höra sånt när man ibland som det känns bara få gorma och säga nej.

Soligt och varmt som tusan har det vart idag, har varit nere på udden och badat med gumman, eller det var gumman som badade och jag bara blötte fötterna, men det var varmt i vattnet så hade jag haft baddräkten med mig kanske jag hade doppat mig.
Kanske far i morron så gumman får bada, är så bra där när det är långgrunt så man behöver inte vara orolig att hon inte bottnar.
Dom har lovat varm väder nu i flera dagar, känns både skönt och ganska jobbigt för man har ingenstans att ta vägen för att svalka sig desto mer. Men snart är sommaren över vare sig man vill det eller inte. Och jag längtar lite extra till hösten då det är dax för kotten att komma ut. Men den som väntar på nått gott som dom säger.

Barnmorskan i morron och gumman ska ju få komma med.
Hon ser fram emot att få komma med och höra bebisens hjärtljud =)
Ska nu kolla på lite dumburk tror jag, äta en glass och bara vara tills man skall lägga sig för natten.

Kram

1 kommentar:

  1. Badkruka=) jag har ju doppat mig 3 gånger nu=) kom förbi imorgon så man får se dig, var ett tag sen.TUNGT med jobb, man har ju som vant sig att vara ledig nu=)Fin bild du skickat på Amanda, hon njuter av sommaren=) Undrar när Alexander ska börja prata desto mer...hmmm, Amanda får lära han hur man gör=)nåja, nu till karrapåsen.

    SvaraRadera